Vijesti iz F1 čitaju se kao crna kronika. U posljednje vrijeme naslovi koji se tiču ovog najskupljeg, najbržeg, najekskluzivnijeg cirkusa mogu vas veseliti jedino ako se veselite tuđoj nesreći. Bianchi je još uvijek u komi, a rezultati istrage koju je FIA provela nad FIA-om ukazuju da jedinu odgovornost za tu nesreću snosi samo vozač (unatoč tome što je vidljivost na stazi bila jednaka onoj koju francuski vozač ima posljednjih pet mjeseci). Momčadi nemaju novca da osoblju plate hotelski smještaj za vrijeme GP vikenda pa od Bernieja traže isplatu premija za prošlu godinu unaprijed, sponzori bježe od natjecanja kao Škoti od blagajne pa samo 8 od 20 utrka ima sponzore (ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX, PETRONAS MALAYSIA GRAND PRIX, GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX, GRAN PREMIO DE ESPAÑA PIRELLI, PIRELLI MAGYAR NAGYDÍJ, SHELL BELGIAN GRAND PRIX, SINGAPORE AIRLINES SINGAPORE GRAND PRIX, ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX) dok ne tako davne 2009. samo organizatori u Kini i Monaku nisu imali komercijalne partnere. Zabranjuje se djeci da voze F1 iako su za to sposobna (ja bih zabranio da djeca prije šesnaeste uče svirati klavir, ne razumiju oni ozbiljnu glazbu), pravilo o dvostrukim bodovima kratko je trajalo, ali lijepo ilustrira bezglavost vodstva ovog bivšeg sporta, a promašena strategija kresanja budžeta s jedne i neravnopravne raspodjele novca od komercijalnih prava s druge strane, dovela je do toga da je F1 s tri momčadska bolida ili s kupnjom gotovih šasija – realna stvar.

E, sad… U ovakvoj situaciji, u kojoj se pobjedi Lewisa Hamiltona veseli samo jedan pas, morate biti pravi talent da bi svojom vijesti osvijetlili ovo crnilo, ali i jednako velik talent morate biti da biste ga zasjenili. To je uspjelo, recimo, McLarenu. A uspjelo je i Monishi Kaltenborn. Ova gospođa koja ima završen pravni fakultet uspijeva u pravoj maniri gospodina Ecclestonea Sauberovo ime i ime Formule 1 povlačiti preko sudskih podova na barem dva kontinenta i dvije hemisfere. Ovaj razvoj situacije bio je neizbježan još otkako je u Austinu prošle godine Giedo van der Garde dobio SMS u kojem piše da je dobio otkaz. Istog vikenda Monisha je novinarima rekla da ugovori u F1 ‘ne znače ništa’. Nisam siguran da se usudila istu rečenicu ponoviti u australskoj sudnici.

Sauber je došao na prvu utrku s dva bolida i s važećim ugovorima s četiri vozača. (Adrian Suptil također provodi pravne radnje, ali malo sutilnije). Sve su to pay-vozači i cifre u igri su sigurno milijunske. Ovdje se radi o prevari i netko s pravnim fakultetom će morati odgovarati za počinjenu štetu. Naravno, do svega ovog je došlo jer je momčad Saubera u Austinu shvatila da je jedini način da dožive proljeće taj da uzmu kredit od svakoga koji ga je voljan ponuditi. Sada slijede ovrhe. Peter Sauber imat će mnogo besanih noći, a iako trenutno izgleda da ga iduće godine čeka velika novčana nagrada zbog dobrih rezultata, pitanje je hoće li momčad preživjeti do tada i, ako da, hoće li Peteru ostati išta od tog novca i od dionica momčadi.

Monisha Kaltenborn je pravo oličenje Formule 1. Od studentice prava gdje su je učili da je ugovor sve, ona je došla do zaključka da ugovor ‘ne znači ništa’. Triput ‘Hura!’ za uspješno položeni ispit! Ako netko može na čelu F1 zamijeniti malenog Engleza koji s povezom na očima može iz svake europske sudnice izaći za manje od dvije minute, onda je to gospođa Kaltenborn. Ako će nas itko uvjeriti da je Formula 1 pravo sukobljavanje na stazi, a ne velika praonica novca gdje je jedini pravi sukob – sukob interesa, onda je to ona. Na konferenciji za novinare na kojoj su bili nazočni šefovi momčadi nije smjela reći ništa, jer je, kaže, sudski proces u tijeku. ‘Situacija je nejasna’ – rekla je, gledajući u kameru pogledom koji ću pokušati dočarati. Znate ono kad izvedete psa u šetnju i on jadnik čučne tek što ste izašli iz stana. I gleda u Vas. ‘Gazda, nemoj me gledati, napravit ću dar mar. Gazda, nemoj me gledati, molim te, neugodno mi je, napravit ću takvo s*anje da je bolje da odeš po još jednu vrećicu. Onu od ‘Bauhausa’ donesi’. I meni je bilo neugodno za vrijeme utrke svaki put kad bih na ekranu ugledao plavo-žuti C34.

A sada bismo mogli malo o utrci koja još nije ni krenula, a već je iz nje ispalo pet vozača. Osam, ako računamo sve vozače koji imaju valjani ugovor koji im jamči mjesto u kokpitu. Osim Sauberovih ‘viškova’ i vozača Manora koji cijelog vikenda nisu uspjeli ni pokrenuti svoje motore, tu je i Fernando Alonso koji je uzeo bolovanje. Po paddocku se priča da je nakon nesreće imao gubitak pamćenja, međutim, istina je da je bio svjestan svega. Nije rekao ‘Ja sam Fernando Alonso, imam 13 godina i vozim karting’, nego je rekao ‘Ja sam Fernando Alonso, dvostruki sam svjetski prvak i ne želim ponovo voziti Minardi’. Bottas je u kvalifikacijama ozlijedio leđa i nije prošao liječnički. Magnussen je već u instalacijskom krugu parkirao svoju McLaren Hondu, još jednom dokazujući da je kombinacija Button-Michibata trenutno jedino dobro što može proizvesti spoj Japanskog i Britanskog otočja. Daniil Kvjat također nije uspio odvesti ni jedan krug u utrci u svom novom bolidu.

Na startu je bilo samo petnaest bolida. Ron Dennis, čovjek koji je u prošlom stoljeću govorio da je ‘drugoplasirani samo prvi među luzerima’, sada je mrmljao kako ‘samo pet bolida mora odustati kako bi McLaren bio u bodovima’. O tempora, o mores! Nakon prvog kruga na stazi više nije bilo niti vozača Lotusa i ljudi kojima u dvorištu rastu vrbe već su se počeli veseliti da će moći praviti vino jer samo trojica vozača stoje između McLarena i osvajanja nevjerojatnog boda! Čim se sigurnosni Mercedes pokupio sa staze, njegova brža braća odjurili su s ekrana i ponovo smo ih vidjeli tek na proslavi pobjede. Brazilski debitant u Sauberu Felipe Nasr odmah je na početku utrke uzeo peto mjesto i nije ga puštao do kraja. Iza njega je ostao i Red Bull Daniela Ricciarda što je sigurno oduševilo kriminalce koji rukovode švicarskom momčadi. Renaultov šef Cyril Abiteboul izjavio je nedavno (na opće zgražanje svih koji vole energetska pića) da će se na početku sezone više koncentrirati na unapređivanje pouzdanosti, a ne na snagu motora. Koliko je bio u pravu (i dokazao da ga Milton Keynesovci moraju slušati, a ne špotati) pokazalo se već u Australiji gdje su im kihnula dva motora. Jedan Ricciardov već na slobodnim treninzima za koji kažu da je beskoristan pa je jadnik ostao na tri motora do kraja sezone, i onaj Maxa Verstappena u utrci (još je dvanaest bolida u utrci, ako još dva odustanu nebom će juriti leteće svinje, a Button će osvojiti bod).

Vettel, koji više nije bahati klinac, nego je preko zime postao vrhunski vozač, crvenim kombinezonom skuplja lajkove svojih dojučerašnjih mrzitelja. Svoj ‘shitbox’ uspio je dovesti do postolja postigavši uspjeh na kojem bi mu pozavidio i Fernando Alonso. Felipe Massa završio je utrku na četvrtom mjestu i čim se dohvatio mikrofona počeo je sipati teorije o tome kako Mercedes i Williams nemaju potpuno iste motore. ‘Felipe Baby’ što je stariji to je odlučniji. Mnogo se okuražio otkako ne tumara Maranellom zamagljenog uma. U stilu Christiana Hornera i Helmuta Marka plače jer veliki dečki ne daju da se igra s njima. Postaje sve popularnije dozivati novu promjenu pravila kako bi se zaustavila Mercedesova dominacija. Kada je Red Bull harao svojim aero paketom, zahtijevao se lijek kojim bi se smanjio utjecaj aerodinamike. Sada kad je Mercedesov doktor u F1 upucao preveliku dozu, treba pronaći protuotrov. Bezglave kokoši.

Räikkönen se dobro držao sve do promjene guma. Promjena gume inače zahtijeva da se potrošena guma skine i da se nova guma/kotač… Hmmm? … Da se samo natakne! Ma da, centrifuga će ju držati na mjestu. Još je jedanaest bolida u igri. Odustane li još jedan, pakao će se zalediti, a u Maleziji će se Fernando Alonso u trenucima borbe s Manorom moći tješiti da njegova momčad barem ima više bodova.

Perez i Button svojom su nam borbom na stazi pružili najviše uzbuđenja. Iskusni Englez u jednom je trenutku, valjda inspiriran svojim samurajskim kolegom u bolesničkoj postelji, pokušao odglumiti kamikazu i izbaciti Force Indiju iz utrke. Međutim, do kraja utrke Perez ga je prestigao i ugasio McLarenove snove o plasmanu među bodovima. Ipak, i kompletiranje utrke je i više nego što su se u Wokingu mogli nadati. Plus za zalaganje.

Isto vrijedi i za debitante Nasra i Sainza. Završili su utrku i to im je u ovom trenutku najvažnije. Sainz ima tu nesreću da pod haubom ima Renaultov motor. Ne razumijem se baš u te MGU-K, MGU-H i OMG motore. Ali, kažu da ovi motori pomažu i pri kočenju, to jest usporavanju bolida prije zavoja. Ako jest tako, onda je Renault stvarno obavio vrhunski posao preko zime. Prošle je godine u Australiji Ricciardo za pobjednikom Rosbergom zaostao 24 sekunde, ove godine nije bio ni u istom krugu s pobjednikom. Usporavanje za pet! Ferrari je naizgled napredovao, osvojili su treće mjesto, ali Vettel je utrku završio na istom rastojanju od 35 sekundi koliko je prošle sezone za pobjednikom zaostao Alonso na petom mjestu. Mercedes i dalje napreduje, a jedino Ferrari drži korak, iako će proći puno vremena prije nego Hamilton u retrovizoru ugleda malo boje. Lewisu na kraju sezone ističe ugovor, a pregovori o novom traju još od prošlog ljeta. Englez kaže da ne teku bajno. Nije zadovoljan, misli da u Mercedesu ne cijene dovoljno skromnog dječaka iz Stevenagea. Rosberg je s druge strane sasvim zadovoljan svojim ugovorom, plaćom, ženom, uskoro i djetetom. Lewis će zadovoljštinu morati tražiti u obaranju svih mogućih rekorda.

Sada kad Tri mušketira iz Mercedesa i pouzdano znaju da će i na kraju ove sezone odbor u Stuttgartu biti zadovoljan, možda bi mogli razmisliti o tome da puste Zadovoljnog i Podcijenjenog da stisnu gas do daske pa da vidimo malo utrkivanja, a ne da zaustave utrku nakon prvih promjena guma. Ali, zašto riskirati? Treba prvo osvojiti prvenstvo, prije nego kokoši promijene pravila.

Zlatko Kefelja

69
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
39 Komentara na temu
30 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
42 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Dominik Sutara

Objektivno do bola. polumismeno. s obzirom di živim, nije šokantno

avatar
Član
avalon

možda je naslov kolumne moga bit i “dosta zadovoljnih ljudi” jer trku je završilo 11 vozača , a možda je pola od njih bilo zadovoljno ili poluzadovoljno 😉 zadovoljni su sigurno bili LH koji nastavlja sa kontinuitetom svojih pobjeda ( + prilikom pregovora oko novog ugovora ) i pobjeda merca , seb zbog prvog postolja u prvoj trci u novom timu , nasr zbog osvajanja 5. mista i prvih bodova ( i to respektabilinih 10 ) u rookie sezoni , ericsson zbog prvih bodova u karijeri F 1 vozača . zadovoljan može bit i button , ne plasmanom ali činjenicom… Read more »

avatar
Član
raca

Meni je ovaj osvrt bolji nego “ono” gore, štoviše, pročitao sam ga do kraja

avatar
Član
modesto

vratite motore iz 2003.

avatar
Član
markedjani99

JEDINI KOMENTAR JE DA OVO VIŠE NIJE FORMULA 1

avatar
Član
gbo1982

Prvo čitanje je bilo usputno, ukomponirano u čekanje na šalteru, ali kad sam vidio da piše Kefelja morao sam… Bilo je čudnih pogleda uprtih u mene, znate ono kad se smijete sam sa sobom, a ljudi u blizini to percipiraju kao višak kromosoma. Sada na kraju dana ponovno pročitah napisano i ponovno ne shvaćam negativnost zajednice prema članku. Ne tako davno imali smo kvalifikacije u kojima je prvih 10 bilo nagomilano u 1sek, a pobjednik je u 30% slučajeva bio isti, utrke su tada bile zanimljive. Danas Merđe odu na 25sek prednosti kroz 10-15 krugova i tu stoje, dovoljno da… Read more »

avatar
Član
bibinjac

Svi mi pljucamo po ovim ili onim likovima iz F1 a za 10 ak dana svi ćemo gledati i trening i kvalifikacije i utrku i onda sve ispočetka ponovo i tako dalje.Članak je ruku na srce pun crnjaka. Dotični gospodin je iznio svoje vidjenje za njega je bolje da ne gleda F1 nakon prve utrke sami crnjaci što će tek biti nakon desete?

avatar
Član
rezervni kotac

umori se j…te.. 🙂

avatar
Admin

Prestao na pola čitati. Vratite nam gospodina Otona i retrovizor.

avatar
Član

Crn clanak, crn do bola..

avatar
Član
senna66

članak je oke, ali neke doze pozitivnosti fali….previše čitamo crnih priča u f1 u zadnje vrijeme…

avatar
Član
buby0706

Odlično štivo Kefelja….Mnogi nisu svatili sprdnju sa F1,ali šta ču vam ja…

Kojoj se pobjedi Lewisa Hamiltona veseli samo jedan pas 🙂

avatar
Član
avalon

zadnjoj 2014. kojom je osvojia 2. titulu ?

avatar
Član
gbo1982

Postoje ljudi koji razumiju zajebanciju i oni koji je ne razumiju. Nazalost vidim da ovdje ima više ovih potonjih.
Vrlo zabavno štivo, hvala Zlaja…

avatar
Član
Ross Brawn

Gomila gluposti.

avatar
Član
Tata

Los clanak,nema veze sa formulom

avatar
Član
simsi

Zadnja dobra sezona bila je 2010. g. Tri momčadi u relativnom jednakim bolidima, u borbi skoro do zadnje utrke, na kraju su ostali ferrari i red bull ali je sredinom sezone i Maclaren bio dosta dobar i imao pobjede i Buttona i Hamiltona. Mercedes i Renault nisu bili daleko, pogotovo Kubica. Sve poslije je bilo obično sranje. Uopče me ne zanima što nemam maxTV, dovoljno mi je da pročitam što se događa a kad se sjetim da u 25 godina nisan propustija sve skupa deset utrka. Jbg politike je uvik bilo ali su sada brate pretjerali.

Lp

avatar
Član
mzf1

2012?

avatar
Član
Zeus

Točno, meni osobno najbolja. i zadnja kao takva.

avatar
Član
Ronin

Nevjerojatno koliko kukanja nakon samo jedne utrke?
Sezona je pred nama i jedino kaj mi fali je zvuk bolida https://www.youtube.com/watch?v=qvWxhhi0_yk

avatar
Član
Groff

Hvala Ronin za malo dobrog zvuka.
Ovi današnji bolidi zvuče poput jačeg fena za kosu.

avatar
Član
PavleF1

a nakon koliko je utrka dozvoljeno kukati po tvome, ili misliš da će se odnos snaga promijeniti pa neće biti potrebe za kukanjem?

avatar
Član
Ronin

Kukao ti ili ne kukao isto ti se piše 😉

avatar
Član
Ronin

Apsurd svega toga je da mi svi kukamo kako to sad ništa ne valja ovo ono… I onda se pobune u RB i kukaju da to više nije sport i to kažu javno i tada se dogodi apsurd svi vi skočite protiv tog RB kaj sad oni se-ru kaj se bune? Ljudi nikada nisu zadovoljni.

avatar
Član
dFixxx3r

VRH VRH
samo nemoj prečesto pucat kolumnu da se ne izliže humor!!!

avatar
Član
Ayrton Mclaren

Odličan članak. Potpisujem svaku riječ!….Prva utrka je bila više nego loša, junačina dana bio je Jenson koji je dovezao svoj “bolid” do cilja! Isto tako ta sramota sa Sauberom je stavila točku na i za još jedan loš loš loš početak F1. Za ovo stanje nije kriv Lewis ili Mercedes, kao što prije njih nije bio kriv Vettel i RB, krivi su oni koji svako, ali baš svako jutro kad se probude imaju ideju kako “unaprijediti” F1….zadnjih 10 godina gledamo sustavno uništavanje ovog natjecanja. Iskreno se nadam da će tomu uskoro doći kraj, na ovaj ili onaj način.

avatar
Član
kikijv97

Zlatko, kako tvoj prijatelj Jergovic? di se pogubio? hehe
jos se sjecam kako ste skupa pisali o fenomenalnom vettelu i red bullu i kako drugi neznaju raditi svoj posao… a kazes da je sada dosadno… nije.. bas je dobro, ipak je to f1

avatar
Član
Messa

Jergović i Haas prave bolid u USA.. Kad završi svratit će u Boeing da im da par savjeta..

avatar
Član
Zeus

Nije Jerga kod Haasa, on mu SMS-a info direktno iz svakog brifinga jačih igrača. Coughlan i Stepney su male bebe… 🙂 🙂

avatar
Član
kimi car

U pauzi između moja 2 komentara,dok sam ručavao,redajući zalogaje ukusne upitah se (kao što bi svak trebao jednom na dan) koliko ljudi,djece,žena na ovoj okrutnoj planeti nema niti jedan taj zalogaj?Nepravda?Nedostatak sponzorstva ili dobre volje pak?No dobro,ono što ne vidimo niti ne postoji,zar ne 🙂 ? Razmišljajući tako o kolumni koju sam netom čitao,sjetih se da su pomenuti vozači f1 u kolumni svi redom svojom voljom (a nikako prisilom) u tom “sportu”.Pa tako svojom voljom mogu voziti brže,sporije ili što bi se reklo ovisno o uvjetima na stazi 🙂 Mogu izraziti i nezadovoljstvo i istupiti iz tog “sporta” ali rijetko… Read more »

avatar
Član
Zeus

Stari, ti si korak do angažmana za pijar misica + 🙂 🙂

avatar
Član
gtr588

Ja baš zato jer sam ljubitelj ovog sporta neću i ne mogu prihvatit trenutno stanje. Sigurno neću nalazit utjehu u tome da je to i dalje formula 1 i da zašto neki s**u po tome, da će bit bolje, da jedva čekate neko iznenađenje… da, slažem se, ali ako iznenađenje znači da utrku recimo starta više od 15 vozača ili da recimo jedan McLaren uspije možda osvojit neki bod… onda sami sebi ne želite priznat da je ovo postala banana od sporta…. pa ne mogu ja čekat mjesecima dok oni troše lovu na razvoj bolida koji dođu na prvu utrku… Read more »

avatar
Član
kimi car

Autor kolumne je promašio cijeli balun,dobro,pogodio je krajičak istog ali je svejedno balun otfrljio u nigdje 🙂 Ovoliko negativnog naboja kao pokušaj kritike nisam čuo odavno.Što je poanta svega?F1 nije više sport jer neki imaju neki nemaju?Pada mi na pamet i realan život milijardi ljudi za koje nikoga briga,svejedno žive dalje.F1 nije sport jer ima problema sa sponzorima,pravnim izvedenicama ili problemima u tumačenju pravila tog sporta?Pada mi na pamet da problema sa sponzorima imaju i učitelji,liječnici,građevinci,stolari,postolari,kemičari,trgovci i trgovkinje,seljaci,poljoprivrednici,ribari,šumari,građani i građanke…i sigurno sam zaboravio neke 🙂 Pada mi napamet i poneko pravilo u drugim sportovima koji se igraju i igrati će… Read more »

avatar
Član
KOve

Odlična kolumna! 😉 Taman fino sjela na slobodan dan uz kavicu.
Čitajući komentare ispod sjetio sam se jedne rečenice iz jednog filma: “Hoćeš li istinu ili laž koju želiš čuti?”

avatar
Član
f1woking

bravo.

avatar
Član
dakako

Ova ti je dobra! 😉

avatar
Član
Audi

Da, neke stvari u ovoj kolumni imaju smisla i istinite su, a to je da je F1 spala na stvarno niske grane, da u odnosu na npr. 2012. godinu je trenutno nigdje, da sponzora nema ni na utrkama, ni na bolidima, da Mclaren je daleko iza svih, Mercedes daleko ispred svih to je istina i to su činjenice, dogodilo se sve ono što se htjelo izbjeći. Ali da, ovaj čovjek jednostavno ne zna pisati kolumne, pokušava biti duhovit, ali ispada to nekako traljavo i glupavo, trenutno je loša situacija u F1, ali i to će se ispraviti jer neće uvijek… Read more »

avatar
Član
nevals

Kad se čovjek zamisli nemoguće je iskarikirati F1 više nego što to ona sama sebi radi zadnjih godina pa mi ovo dođe kao realan presjek zbivanja.
Pohvale na članku!

avatar
Član
f1woking

tocno.

avatar
Član
Marlon Brando

GP1 – ako vam je stalo do vaše časti i kvaliteta, molimo bih vas da uklonite ovog lika i da više nikad ne piše za vas! Reći da Formula 1 više nije sport?! Znam da je F1 u banani, ali bila je i mnogo puta prije. Ginulo se, šasije su se raspadale, ali vrijeme je išlo dalje i dolazila su bolja i lošija vremena. Ako jedan kolumnist tako priča i navodi čitatelje da ne gledaju Formulu 1, onda što reći?! Znam da kolumna mora biti subjektivna, ali ovo je hrpa sranja, prozirnog i neuvjerljivog humora i sasipanje svih svoj navijačkih… Read more »

avatar
Član
nevals

Ti kao navijač idealiziraš ovaj sport. I imaš pravo na to ali shvati da ne gledaju svi kroz tvoje naočale.

avatar
Član
KOve

Kolumna je redovno ponavljajući članak ili rad objavljen u dnevnim novinama, časopisu ili drugoj publikaciji. Kolumne pišu kolumnisti.

Od drugih oblika novinarstva kolumna se razlikuje po sljedećim kriterijama:

redovna je značajka u publikaciji
upravljana je od strane autora
sadrži izričito gledište ili mišljenje

http://hr.wikipedia.org/wiki/Kolumna

avatar
Član
raca

Moram priznati da sam više od 1/3 kolumne pročitao, dalje nisam imao snage i nije mi jasno što je pjesnik htio reći. Niti o Monishi(pokušaj zbrda-zdola), ni o psu koji sere pred gazdom, ni o zabrani djece da sviraju klavir, pa čak i ta usporedba sa Škotima nema smisla( čak Škoti uopće nisu škrti). Ne znam gdje tu neki forumaši vide humor ja samo vidim tek pokušaj sarkazma, a sarkazam može biti itekako humoran, poučan i svrsishodan. A i kolumnu treba znati napisati.

avatar
Član
KOve

Nemoj sve doslovno shvaćati pa možda onda skužiš što je pisac mislio reći.

avatar
Član
avalon

znači ovu kolumju treba svaćat ka sveto pismo …sve je točno ali ne treba sve uzimat doslovno kako je napisano tj treba kvalificirana osoba da neukima protumači tekst jer napisano ne razumi baš svak ?

avatar
Član
raca

@ kove; ja i ne znam doslovno shvaćati, a i kad pišem, radim to dvosmislenim načinom sa dozom sarkazma, pokušavajući sa manje pisanja, što više reći pa ko je shvatio-shvatio, ko nije, šta ću mu ja. Nek lupa minuse. Ali ova kolumna je loš pokušaj autora da bude informativan i humoran u izražavanju svog mišljenja

avatar
Član
KOve

A dobro! Svi smo mi sto ljudi, sto ćudi. Ja volim takav stil kolumne. Pomalo šaljivo, sarkastično i u nekoj vrsti negativnog tona, ali opet nije neistinito. Ja isto volim pisati u tom stilu, volim istaknuti stvari koje nisu istaknute, sagledati širu sliku, doći do nekih zaključaka koji su van PR spike i sl. te se ponekad sprdati na račun toga.
Svak ima svoje, netko ne voli ovo, netko voli, ali ružni su mi komentari koji govore da ga treba zabraniti. Sigurno je da ima svoju publiku koja uživa u tome i zašto ne bi uživali?

avatar
Član
gtr588

Inače bi mislio da je ovakav članak tek nekoliko rečenica s kojima se slažem, a ostatak bespotrebna agresija i iživljavanje autora…. ne razumijem se u pisanje kolumni ali razumijem sarkazam što u ovome trenutku odgovara događanjima u F1. U ovom slučaju slažem se sa 90 posto sadržaja članka i osjećao sam olakšanje kad sam čitao vjerojatno zato jer spadam u one koji su gnjevni u što se F1 pretvorila. Ovakvo ruglo od utrke u Australiji nisam jako dugo gledao….. pa dok sam gledao tu jad i bijedu zamislio sam ekvivalent sadašnjice formule 1 u nekom drugom sportu… pa recimo u… Read more »

avatar
Član
Zeus

Dobra, dobra… 🙂 🙂 😉

avatar
Član
ivanh

Točno tak…na našu žalost…

avatar
Član
Petar8

Dobra zapažanja. Nije problem u dominaciji (kako su i mnogi rekli, uvijek netko dominira, i uvijek se netko buni protiv toga, i lobira itd.) nego što budućnost nije svijetla. Dvije su ogromne pogreške vodstva F1: prva su pravila o hibridnim motorima koji su pre-pre-skupa igračka, i onda prvi i osnovni problem momčadima postaje “novac, kako ga steći i kako ga steći još više”, često ne birajući sredstva (“lijep” primjer Saubera), a druga pogreška su sama pravila koja su postala prekomplicirana, previše ograničavajuća, gotovo sama sebi svrha, tako da F1 postaje nekakvo “birokratsko čudovište”, a ne sport. Bernie se malo “pogubio”… Read more »

avatar
Član
Parabolica

Zanimljiv stil pisanja. Ne slažem se s nekim dijelovima, ali skidam kapu za trud i par humorističnih dijelova 😀

avatar
Član
modesto

točno bravo za kolumnu,to je ono što govorim odavno pravila su uništila f1 i stalno neki skandali koji se vuku još od 2005 ili briatore ,max mosley, pa ron dennis,gume itd. neka netko dođe pametan u f1 i kaže ,vratimo f1 nova pravila koja će trajati godinama i biti dobra i za publiku i za vozače. ne treba nam umjetna brzina, bodovi 25 bodova,negledljive dosadne kvalifikacije ,vratite leteće krugove ,nadolijevanje goriva,ovo nema smisla sve se zna unaprijed,evo da će i u sepangu bit 1 lewis 2 nico ,jedino utrku može spasiti monsun.zašto to kažem’zato jer nema duela i kad kažem… Read more »

avatar
Član
stari lisac

Razumijem što govoriš, ali, na tvoju žalost, nemoguće je vratiti neke stvari unazad. Jer svi bi mi htjeli ponovno gledati utrke u Europi, a ne u Bahreinima, Malezijama, Korejama, Kinama i td… Samo što u slučaju da vrate nadolijevanje goriva u bolide i dođe do nesreće i netko izgubi život, pravno, F1 može staviti ključ u bravu. Jer, biti će tužena i izgubiti će masivno, ne samo od unesrećenog/nih, već i zbog ugrožavanja života posjetitelja, publike, bliže i dalje okoline i tako dalje i tako dalje. To su zakoni! Ili se to nadolijevanje može napraviti “potpuno” sigurno, ali tada bi… Read more »

avatar
Član
Zeus

Ne slažem se za nadolijevanje goriva jer nitko bar u zadnjih 20-tak godina nije bio ozbiljno opržen, bez obzira kako su neki incidenti izgledali. Svi oni imaju protupožarna odijela, kacige, i veća je opasnost da nekoga zdimi pomahnitali kotač, jer se momčadi trude što brže promijeniti gume, svake sezone se dogodi puštanje bolida u promet, a kotač nije pričvršćen. Nadolijevanje goriva je bilo super jer je bilo puno više taktika, hoćeš jednom u boks pa nakrcan do kraja ili par puta, sjećaš se sigurno Ferrarijevih taktika i Michaelovih famoznih trećih stintova….to je F1. Pogledaj NASCAR, jedan čovjek drži uspravno 20… Read more »

avatar
Član
Zeus

Još nešto, itekako su navijači i gledatelji važni, tko kupuje programske pakete, ulaznice, članarine, gleda reklame i kupuje razne proizvode? Timovi nekome moraju prodati svoje proizvode, sponzori prate gledanost, gledatelji kupuju automobile. Bez njih nema niti jednog sporta, tako ni F1.
Baš bi me zanimalo kako bi to ličilo da je samo paddock pun, i da F1 “živi” samo od bogataša sa Rolexima koje Bernie spominje…oni su ionako tamo, tko bi prenosio utrke? I ovako se lagano sve kreće prema privatnoj prčiji nekolicine lovaša. Ili će se otvorit novom vremenu ili će nastaviti ovaj trend pada.

avatar
Član
troni12

Kćeri i žena troše pa berni mora izmišljat pare?
smanji ili ukini pretplatu na 24sata.

avatar
Član
Messa

Hvala za kolumnu, volim kad se ima šta čitat na ovom portalu. O novinarstvu nemam pojma, tako da to neću komentirat.

avatar
Član
RINDT JOCHEN 1970

A tko bi nama svima udovoljio…. Kad se nista ne pise i nema vjesti ne valja evo sad se netko trudi i pise i opet nam ne valja….. Ja uvijek volim procitat vjest vezanu uz Formulu 1 takodjer i kolumnu…. Sad dali se u potpunosti slazem to je drugi par rukava…. Ali najlakse je dignut se ujutru upalit kompjuter poci na GP1 i pljuvat, s kavom u ruci….. Ljudi samo rade svoj posao….

avatar
Član
dakako

Zlatko molim cim prije jednu kolumnu u kojoj ces svesrdno glorificirati sve redom i stvari prikazati u nadasve apsloutno ruzicastom tonu.
Jerbo nastavis li tako neki ce izgleda biti primorani potraziti zadovoljstinu putem suda,za dusevne boli koji im nanosis. 😉

avatar
Član
Hammersmith

Play of the day

“Zabranjuje se djeci da voze F1 iako su za to sposobna (ja bih zabranio da djeca prije šesnaeste uče svirati klavir, ne razumiju oni ozbiljnu glazbu)”

avatar
Član
Groff

Tekst je fantastičan. Hvala Zlatko. I bravo…
F 1 na žalost je postala sama sebi svrha.
Jako žalosno.

avatar
Član
dudolinjo

A što oćekivati od koluminista ili novinara……ovakvi tekstovi prodaju kolumne novinama i svim ostalim traćerskim neznalicama
Netko mi je jednom spomenuo da su svi veliki sporski kritićari i novinari zapravo propali sportaši i ostalo im je jedino ovako da izražavaju svoje sportske frustracije

avatar
Član
Ferrariforever

Evo…samo kažem…pročitao sam CIJELI članak!! Hvala. Molim.

btw. Arnie je car!

avatar
Član
raca

CIJELI članak? @Ferrariforever ti si moj idol.

avatar
Član
scuderia1715

Puno riječi, ali malo toga izrečenog. Svaka čast na trudu kolumnistu, ali toliko negative u tako velikom tekstu jednostavno nije potrebno. Nakon trećeg parafa počeo sam misliti “Ček malo pa zašto ja ovo čitam?” Za prave ljubitelje F1 utrka je zanjimljiva samim time što je prva utrka sezone i što smo mogli nakon mjeseci pauze opet se probuditi sa leptiričima u trbuhu i čekati start. Kolumna je na razini 24 sata sa svojim “svi i sve je sranje”, ovo je ipak jedan specijalizirani F1 portal i moglo se navesti više podataka, pokoja zanimljivost, pohvale onima koji su ipak unatoč svim… Read more »

avatar
Član
mzf1

Slažem se s tobom, inače paraf je skraćeni potpis, a ti si vjerojatno mislija na paragraf.

avatar
Član
scuderia1715

UPS. Tako je, moja greška. Ništa nije dobro na brzinu raditi.

avatar
Član
troni12

UPS je skraćeno od Uninterruptible power supply. Tako da, više koncentracije.