FIA je potvrdila uvođenje novog sustava kažnjavanja vozača za 2014. godinu, ratificiran još u lipnju ove godine, ali i novi način kazni za mijenjanje motora/mjenjača.

Prema novom sustavu, vozači će dobivati određeni broj kaznenih bodova za svoje prekršaje, te ukoliko vozač akumulira 12 bodova tijekom perioda od 12 mjeseci, biti će mu zabranjen nastup na idućoj utrci.

Nakon što vozač odradi zabranu, svi bodovi se brišu. Takav sustav trebao bi kažnjavati samo stalne prekršitelje, vozače s “reputacijom” kao što su Pastor Maldonado ili Romain Grosjean.

Dodatno, postrožene su kazne i za nesigurno otpuštanje iz bokseva, te će suci moći kazniti vozače pomicanjem unatrag u poretku kvalifikacija ili vremenskom kaznom. Kazna se može prenijeti i na iduću utrku ako suci odluče da je tako primjereno.

Kazne za promjene motora/mjenjača

Prema novom pravilniku, novi pogonski sustav (“power unit”) biti će podijeljen na 6 elemenata, te će momčadi smjeti koristiti najviše 5 primjeraka od svakog elementa.

To znači da će svaki vozač imati na raspolaganju po 5 komada motora, kinetičkog motora/generatora (MGU-K), toplinskog motora/generatora (MGU-H), medija za pohranu energije (baterije ili zamašnjak), turbopunjača i kontrolne elektronike.

Kada vozač potroši 5 komada bilo kojeg od tih elemenata, i mora iskoristiti šesti, biti će kažnjen s 10 mjesta u poretku na startu utrke. Svako dodatno mijenjanje dodaje još 5 mjesta.

Ukoliko vozač promijeni cijeli pogonski sustav odjednom, morati će startati iz bokseva. Dodatno, ako je kazna veća nego je razlika mjesta do dna poretka, ostatak kazne prenosi se na iduću utrku.

Mjenjači sada moraju izdržati šest uzastopnih utrka.

26
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
20 Komentara na temu
6 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
22 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
windchaser

ma mislim da bi FIA trebala bar na 1 god. sklopiti deal sa momčadima o rentanju bolida,uz debele novčane bonuse,odrediti 22 utrke,tako da svi vozači voze sve aute jednom,jednaki uvjeti,nakon trke svi bolidi pod ključ da nema sabotaža,a i ove bodove reducirati ako žele i dalje samo za prvih 10,ili ako žele ovako lupati,onda bar do 15. u poretku,kvale prebaciti 3 sata prije utrke,2 slobodna u subotu,a u petak hrvanje u blatu 😉

avatar
Član
Monstrum

haha ponovno sam ovdje samo da prokomentiram pravila, samo mi se veceras neda trositi rijeci i ulaziti u rasprave. Decki sve ste reki, ovo je katastrofa, komotno se moze umjesto pridjeva oktanski ubaciti umjetni cirkus

avatar
Član
yolle

pardon, bernijev cirkus

avatar
Član
Schumi1

Ovdje je izgleda fora pljuvati po svemu sto se tice sljedece sezone. A i da se ne procita tekst. Oni dupli bodovi zasluzuju pljuvanje, ali ovaj sistem kazni za sljedecu sezonu je punoi pravedniji nego do sada. Ko je god procitao tekst (a ima nesto u glavi) to je mogao skontati. Zar nije bolje biti kaznjen samo kada nakupis dosta tih kaznenih bodova, nego da za svaki prekrsaj dobijas kaznu? Zar nije posteno i ovo prenosenje kazni? Ako je neko dobio kaznu od 5 pjesta, a zavrsio predzadnji, bi bilo posteno da se kazni samo sa pomjeranjem za dva mjesta,… Read more »

avatar
Član

Stvarno crni petak 13. za reputaciju f1 kao sporta u kojem bi trebalo biti mnogo manje tehničkih ograničenja, glupih pravila i jurnjave cijelu utrku, a ne da voziš ko prosle sezone s traljavim gumama, a sovim dodatnim glupostima će biti još gore.
Još bi bilo idealno da se objavi da neće biti prijenosa onda je stvarno petak 13.

avatar
Član
kimi car

F1 treba promjene,al ne ove gore navedene:)

avatar
Član
junuz

Veci broj trka po motoru neznaci nuzno nize troskove,jer je pouzdaniji motor skuplji I treba u razvoj ulagati planine para.Kako ovo nevidi neko sa platurinom u formuli?Vidi,a ako jos ovome pridodamo mnoge kazne jos bolje vidi.I na koncu dupli bodovi I covjek sa platurinom a ne platom je progledao I skontao kako da nekakvi sudci za zelenim stolovima frizirati rezultate I odredjivati prvake.Na kraju krajeva kazna za masu I izbijanje mnogih miliona fereriju u konstruktorskom dijelu je bio lakmus.Ako greg (stoka sitnog zuba) ne reaguje,mozemo kako nam se cefne…

avatar
Član
luka3344

Zadnji put sam branio pravila,ali ovo nije normalno.Znaju da će motori biti osjetljiviji i umjesto da učine nešto da olakšaju momčadima,oni rade ovo.Neka se Opel uključi sa motorom od Astre pa će biti senzacija motosporta.Više nije bitna brzina,nego senzacija,glamur,šampanjac,Arapi itd.Ma kad počne sezona,ako počne(ako zabrane motore,vjerovatno će voziti na pedale)mislim da će sve biti ok.

avatar
Guest
Formulas

Jaoooo,,,, pa ovi su ludi majke mi moje……..čuj ovo ako nema dovoljno mjesta za unazad na gridu prenosi se na iduću utrku…..a što ako se taj netko plasira u idućoj utrci zadnji??? prenosi se na onu treću utrku? Što ako neka ekipa bude imala problema s motorima cijelo vrijeme kao Ferrari krajem 90 tih?? Pa kud imaju peh još ajmo ih kaznit??? Zar nije dovoljna kazna da ti motor otkaže i izgubiš utrku? ajme ovo je postalo previše pa čak i za mene jer ovo nije više sport koji sam nekad volio. Nekad se u prvim zavojima 10 bolida polupalo,… Read more »

avatar
Član
Hrvoje Horvat

treba kaznit vozače ako kopaju nos na stazi sa 100000 dolara i startanje do kraja sezone iz boksa i ne smiju ševit do kraja sezone

avatar
Član
perodeformero

“Takav sustav trebao bi kažnjavati samo stalne prekršitelje, vozače s “reputacijom” kao što su Pastor Maldonado ili Romain Grosjean.” Baš me zanima taj članak u pravilima u kojem se spominju Grosjean i Maldonado. Jel to bio neki referendum kod vozača pa su ovu dvojicu pribili na križ ili je članak napisan još pod dojmom domaćih prebrojavanja? Maldonado i Grosjean su bili agresivni u svojim počecima kao i bilo koji drugi vozač koji se probio do vrha. Ostali “pažljivi” rookiji ionako nisu nikada ništa dobro napravili s iznimkom De Cesarisa. Njemu ni sudari nisu pomagali. Cijelu sezonu Grosjan je kvalitetno vozio,… Read more »

avatar
Član
BrumBrum

Taman kad pomisliš da pravila ne mogu biti gora, FIA te iznenadi 🙁

avatar
Član
Zoran Forza

Koja debilana, uvoditi takve kazne u sezoni kad su takve drastične promjene… Pa mogli su prvo vidjeti kak se sve to skupa ponaša pa onda smišljati kazne… Sad bude stalno prek team radia čuvaj ovo, čuvaj ono, pazi, polako, pusti ga naprijed… Baš bezveze… Nek daju vozačima bolide, gume i pravila da 100% utrke mogu gaziti koliko ide…

avatar
Član
Groff

Pravila moraju postojati ali ovakva…sustavno uništavanje F 1.

avatar
Član
vettel

nema više utrkivanja i stiskanja do kraja,to mi sve više lici na utrke izdržljivosti..ferrari mi nekako djeluje kao najizdržljiviji bolid,al i drugi ce se prilagodit..sad i toro roso prelazi na renoultove motore pa ce red bull ubiti imat cetri bolida za testiranja i skupljanje podataka.previše je kazni,ubijaju bit f1.

avatar
Član
windchaser

koji debilizam ovo za prebacivanje kazne za sljedeću utrku,kao puno dira ekipu sa začelja hahaha,5,a tek 10,boli ih,samo će trebati cijelu sezonu da ih ispucaju

avatar
Član
Jester

Sve to vodi prema tome da će najbitniji dio oko kojeg se F1 gradila (a to je utrkivanje) postati skoro nevažan i nebitan. Ustvari, da ne idem u ekstreme…neće biti toliko bitno. Razumijem, pravila se moraju prilagođavati vremenu i trenutnom stupnju tehnologije jer nije isto voziti u današnje vrijeme po pravilima iz ’70-ih i ’80-ih prošlog stoljeća. Razumijem i da bez postavljanja visokih zahtjeva tehnološki napredak ne napreduje nekom osobitom brzinom. Ali opet, neke granice zdravog razuma kod određivanja pravila bi trebale postojati. Jer se u cijeloj toj zavrzlami s pravilima, tehničkim restrikcijama, vozačkim kaznama i pokušajima da se na… Read more »

avatar
Član
paalfi

nasprema ovome čuvanje guma je mala beba. jedan mjenjač 6 utrka, što znači 1800km utrke + treninzi + kvale pa taj mjenjač mora prijeći 3000 km pod tim opterećenjima, a joj pa zar nisu malo pretjerali.

avatar
Član
dzevad22

zašto jednostavno ne uvedu ograničenja brzine kao na normalnim prometnicama te policiju s radarom da ih zaustavlja te da naprave pune crte gdje se ne smije preticati

avatar
Član
LukaZovko

Za nekoliko godina će prestizanje zabranit’…

avatar
Član
mika

Tako je, trebali bi uvesti minimalni razmak između bolida od 200m tako da nekome ne bi palo na pamet….