RETROVIZOR: Standardna plava receptura

Čini se da Vettel više ne može ni biti ništa drugo osim pobjednika ― udarna vijest u Teksasu bit će ako završi drugoplasiran…

Eventualno smo se mogli nadati da bi rezultat subotnjih kvalifikacija mogao nešto zakuhati za nedjelju ― i to se ostvarilo utoliko što je Australac pod otkaznim rokom ščepao Pole position, s malo preko desetinke prednosti ispred svojeg momčadskog kolege, četverostrukog svjetskog prvaka. Ali i ta se sitna nada izjalovila kad je Vettel ― po svojem običaju ― šmugnuo naprijed na startnoj ravnini, a Webber ― po jednako svojem običaju ― imao prilično slab start.

Ostatak, kao što svi znamo, je bio klasičan nedjeljni: Vettel koji nestane u prašini i nagrabi toliku prednost da je do uključenja DRS-a izvan njegove zone, a uskoro već ima dovoljnu prednost da si može priuštiti odlazak u boks kad god poželi, bez da kompromitira vodeće mjesto. Nijemac radi izvrstan posao, i to toliko konzistentno da konkurenti nemaju mnogo toga osim se nadati drugom mjestu ― i to je doseg koji treba priznati (osobito s ovakvim konkurentima), sviđao se on nama ili ne. Međutim, već smo se odavno pozdravili s konceptom ikakve izravne borbe za vodstvo u utrci. Nema nikakve sumnje da će prva polovica ove dekade biti upamćena po gotovo nedodirljivoj dominaciji jednog Nijemca, baš kao što je to bila i prošla.

No pored još jednog izvrsnog dana na poslu za Red Bull (štoviše, s duplom pobjedom), ostatak je mogao biti nijansu bolji. Svaka čast arhitekturi hotela i promjenjivoj boji njegove iluminacije i padanju sumraka i ostalim čudima koja su smislili za Yas Marinu, ali meni se osobno (i čini mi se da nisam jedini) ova staza ne uspijeva previše uvući pod kožu. Nema to veze s njenom relativnom “novošću” ― primjerice, staza u Istanbulu je u upola kraće vrijeme bila daleko popularnija. (Nedostaje li i vama monstruozni zavoj osam?) Tu je, jasno, i pitanje tržišta: važno je imati snažnu utrku u toj regiji, koja je pak vezana s naftnom industrijom, itd itd. Ali da joj je sam raspored mogao biti bolji, očito jest.

Dokle njihove bilance bodova obično budu slične na utrkama, ovaj put je Mercedes ipak napravio osjetno bolji posao od Ferrarija i odmaknuo se Talijanima na jedanaest bodova prednosti. Naravno, glavni dio zasluge za to ima Rosberg svojim trećim mjestom (ili, ako dozvolite malo crnog humora, prvim mjestom među onima koje je bilo moguće osvojiti), premda nije ni Hamiltonovo sedmo mjesto ovdje nevažno, koliko god bilo pedesetak sekundi iza Rosberga. Ferrari nam je u subotu priuštio iznenađenje s Alonsovim jedanaestim mjestom, da bi se u nedjelju to nadoknadilo: peto mjesto za njega i osmo za Massu u odlasku.

Alonsov trenutak utrke je bilo ono nevjerojatno pretjecanje Vergnea preko rubnika. Iako su mu suci priznali da nije imao izbora nego se maknuti sa staze što ga je poštedilo kazne, nije ga poštedilo dobrog razdrmavanja ― tek se kasnije pokazalo da je na trenutak pretrpio oko 28 G pri udarcu. Kasnije se žalio na bol u leđima i druge probleme zbog kojih treba na dodatne preglede, ali u ovoj fazi sezone ― i s obzirom na njegov misteriozan odnos s poslodavcem ― treba paziti pri ocjeni što i u kolikoj mjeri ima PR težinu i namjeru.

Ako pak po nečemu dobrom može pamtiti Yas Marinu, to je njegovo prilično izvjesno betoniranje titule viceprvaka, treće u četiri sezone. S 34 boda prednosti pred Räikkönenom sad bi samo nešto nevjerojatno moglo poremetiti taj raspored (osobito s Red Bullovima koji će zgrabiti najveće bodove).

Kad smo kod Räikkönena, tu više ni nema neke sumnje da još samo “odrađuje” nastupe za Lotus, koji je pak utopljen u financijskim nevoljama. Niti jednog vozača ne veseli, naravno, odustati na startu kao što je to ovaj put Finac bio prisiljen napraviti, ali vjerojatno se ne sekira previše zbog potencijalno izgubljenih konstruktorskih bodova. Grosjean se pobrinuo za svojih dvanaest bodova još jednom izvrsnom vožnjom ― koje sad već ozbiljno niže: 57 bodova u četiri utrke. Da mu to predstavlja prosjek sezone, imao bi sada 242 boda i bio praktički zagarantiran viceprvak. (A sjetimo se koliko se kritike sipalo na njega svojevremeno, kad je bio Alonsov kolega u Renaultu, nakon što je Piquet katapultiran.)

Događa li se Force Indiji tračak povratka forme? Ovo je druga utrka u nizu u kojoj su oba vozača u bodovima ― sveukupno njih devet, s time da se od toga di Resta pobrinuo za osam. Podsjetimo, to je u prvom dijelu sezone bila redovita pojava, ali od sredine je rjeđe viđano. Iako iz ekipe dolaze komentari kako je spremna nadoknaditi osamnaest bodova razlike iza McLarena i osvojiti peto mjesto među konstruktorima, s dvije utrke do kraja, to traži malo više od samo dobre forme ― vjerojatno i nešto sreće.

Williams, nažalost, uobičajeno slab. Toro Rosso je ovaj put također bio prilično otraga, kao i Sauber. Kako više nema naročite opasnosti od promjene redoslijeda konstruktora među njima, jedini fokus tamo je na što bolji početak 2014.

No još nam ostaju dvije utrke ― Austin i završnica u Brazilu. Teksaška se staza pokazala zanimljivom, čak potencijalnom “klasičnom” utrkom. Tamo su 2012. na postolju bila tri svjetska prvaka: Hamilton, Vettel i Alonso. Jedan od njih ima ogromne šanse za to i ove godine, a za preostalu dvojicu ćemo vidjeti u letu…

Oton Ribić

Heroj utrke: Sebastian Vettel. Realno, bilo tko tko pobjeđuje s pola minute prednosti, ispred kolege u istom bolidu, drži konce utrke u rukama, sviđalo se to njegovim navijačima ili bilo dosadno onima koji ga ne vole previše. U svakom slučaju, još jedna “serijska” pobjeda za njega.

Potez utrke: Suci. Konačno, napokon! Pozovite limenu glazbu, jer smo doživjeli da se neki manevar u utrci ne kažnjava, što zbog showa, što zbog realnosti. Alonso nije dobio kaznu za svoje pretjecanje (ako ne računamo ovu medicinsku), kao što nije ni Vettel za svoje spaljivanje guma.

Razočaranje utrke: Kimi Räikkönen. Kakav horor-vikend za Finca: kvalificiranje na peto mjesto je još bilo pozitivno, da bi onda suci diskvalificirali bolid i tresnuli ga na dno grida, i još u nedjelju Finac jedva odvozio nekoliko stotina metara. Sad mu je eventualna šansa za titulu viceprvaka iskliznula još dalje…

26 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
ljuti mesar

Počeo sam čitat,ali mi se prikenjalo poslje prvog odlomka.. 🙁

justf1fan

Jedno se ne bih složio, a to je da je Webber loše startao. Mislim da je on savršeno pokrio Vettela da ovaj izađe napred i onda usporavao, koliko je i kad mogao, ostali deo grida…. Inače, odličan retrovizor.

hattrick
Renault_F1_team

e da je vratit točenje goriva, izbor između Michellina i Bridgestonea umjesto Pirellija, da nema ovih gluposti da moraš voziti na obje komponente guma, ukinuti KERS i DRS i dat nogu ovim modernim dosadnim stazama tipa Yas Marina, Seongnam, Singapur, Austin, Valencia i ubaciti ponovo Imolu, Magny Cours (ajme majko, onaj stari Hockenheim kroz 2-3 kilometra šume), vratit motore na 10 ili 12 cilindara e to bi bila naša stara nezaboravna formula 1! Mislim da se svi slažemo da nam ovo jako fali, pa iako je sve ovakvo kako je danas isto obožavamo ovaj sport i nepropuštamo niti jednu utrku… Read more »

stari lisac

Imaš pravo, pa se vratiti konačno u pećine i loviti mamute za prehranu i oblačenje i ne brinuti oko prijenosa jer tv-a ionako nemaš, a još niti kotača nemaš, a kamo li motora sa unutarnjim sagorijevanjem, niti ikakve tehnologije…
Ili još malo više u prošlost… Kada nas kao vrste nije ni bilo… Ideš, kako bi to bilo dobro 😆

Renault_F1_team

ok, oprosti što sam išta pisao -.-

Guedes

Svaka čast Vettelu ali je pre monoton je postao, zanimljiviji je Giedo van der Garde…..

objektivan

Samo 6 komentara na retrovizor, a prošlo 5 sati od objave….nekad je bilo puno više diskutanata…

raca

A što ti nisi među prvima dao svoj komentar na retrovizor pa onda ovaj komentar?

objektivan

A što se pametno može reći nakon što jedan vozač uvjerljivo pobjedi u 7 utrka zaredom…moj komentar je išao u smjeru da se ubila svaka draž ove godine i da nemali broj ljudi želi da sezona što prije završi…i to se odrazilo na manji broj komentara…

raca

Pa što onda tražiš od nas da diskutiramo o nečem o čemu je sve rečeno? Svaki dan imamo neke druge teme.

objektivan

Ajde nađi gdje ja to TRAŽIM da se više diskutira…treba naučiti čitati s razumijevanjem…

Protuvettel tip

ne bih rekao da je vettel heroj utrke,pobjedio jest,ali nije bilo nekakvog atraktivnog poteza,prestizanja…hmmm…prije grosjean,massa,alonso?

ipak dobar retrovizor

ice

kako tebi nije jasno da je kiseli heroj utrke prije nego što se ista i završi.
Bitno je tko pobjedi a ono što se događa iza moš mačku o rep zakačit.

Ferrariforever

.ja se jednostavno nemogu složiti s tim da je Vettel heroj utrke. Ne zato što mislim da nije zavrijedio prvo mjesto, nego zato jer nisam vidio niti jedan jedini njegov potez više osim onog da vozi toliko dominantan bolid, pa mu je najmanji problem napraviti toliku prednost pred deprimiranim Markom.
Heroji utrke su bili tamo iza, dečki koji su za svaki metar u poretku morali patiti, znojiti, lomiti, rudariti….
Grozni, Rosberg, Fillipe, Alonso, Hamilton itd itd…izaberite si sami.

PS: Hvala ti Otone što si barem ti primjetio da smo na ovoj trci imali ozljeđenog…ili si to pročitao iz komentara.

GrofDracula

Slažem se… Rosberg bi se vjerojatno do kraja borio za 2. mjesto da ih nije sutil zaštopao, a čim se RB približi znaš da gubiš poziciju, ovako je Mercedes držao oko 2-3 sec RB stalno iza…

prosti

isto se može kazati i za groznog….svi prije ili kasnije nalete na nekoga osim ako si prvi

avalon

e u tome i je štos .zapravo u dvi stvari ( bar ) . u tome šta oko gleda , a mozak obrađuje i kreira ono šta vidimo i u tome šta je ono bitno oku često nevidljivo . zbog toga ( i zbog navijaćkih strasti dakako ) se često prepucajemo ali srićom će to uskoro prestat jer dolazi zimska pauza , priprema i prestavljanje bolida pa će sve neko vrime doč u normalu i sferu naših nagađanja i želja za 2014. ali malo o heroju i onome oku nevidljivome … zbog čega je u yas marini webber bija ili… Read more »

hattrick

To samo govoriš jer navijaš za Vettela… 😀
-znam te vettelovce, uvijek nekak’ uspjevaju natjerat na svoj mlin.
:gaah:

justf1fan

…i nije te mrzelo ovoliko da kuckaš…. 😉

campo

komentar dulji od retrovizora…

Ferrariforever

.ipak ti je predugi komentar. Enivej, kad si se tako potrudio, ajd da i ja nešto odgovorim. Vettel če biti “monstroom” od vozača sve dok bude jahao najjačeg bika i to je jedina istina. Kad se to promjeni, mislim da čemo od njega čuti samo kukanja, kolko god to njegovi navijači ne žele priznati. Prošla je trka klasičan primjer njegove vožnje. U dominantnom autu (koji isto ima povijest kako je takav postao…gume ove sezone, simuliranje Tc-a, igre s difuzorom…ajmo reči u sivoj zoni) reda krugove bez realne konkurencije i zapravo se dosađuje do kraja trke ili jedva čeka ove zaostale… Read more »

avalon

schumiforever…. dobro si pita , mislim da bi vam ipak ja treba reč šta da vidite hahahahahahaha…. pusti takve zločeste primjedbe . moj komentar je moje mišljenje isto ka šta je tvoj tvoje . sa njim se neko može i ne mora složit . je li komentar taman , dug ili nije je relativno . meni je taman . bilo je ovde dugih komentara koje bi pročita ili ne ali NIKAD nisam nikome prebaciva da piše preopširno . ili ga pročitam ili ne ka šta može svak uradit i sa mojim komentarom . ako takva mogučnost izbora postoji čemu primjedbe… Read more »

Ferrariforever

.avalon. Pročitao tvoj komentar i dok sam došao do kraja, več skoro zaboravio s čime si počeo. A onda još i opširnost, pa simapatični dalmatinski govor..uh, jedva da sam shvatio što želiš reči. Mi kontinentalci teško razumjemo, šta češ. Al to je samo moje mišljenje,. Dakle, slažem se skoro pa sa svime što si napisao, međutim ipak mislim da unificirano nemožeš uspoređivati ovo sa prošlim sezonama jer svaka je trka, a kud tek se sezona, specifična za sebe, nosi svoje kvalitete i slabosti u sljedu događaja, ljudi, tehnike, pravila, staza, vremena, raspoloženja, pa čak i odnose sa ženama doma (da… Read more »

Charly

I ja cu se sloziti sa tobom.
Koliko god brecali na Vettela, cinjenica je pred ocima, on je gigant. Vec 4 titule to dokazuje. Neki su jednostavno stali na jednoj ili dvije.
Istina je da sezone, pa ni utrke nisu iste, ali kako smo vidjeli, Vettel i RB su se snasli jako dobro u svim sezonama, kapitalizirali promjenu pravila, guma..
To se jednostavno mora priznati. Bolji su od ostalih.

adrian sutil

Savršen retrovizor Oton.

Related Posts