Wolfgang Alexander Albert Eduard Maximilian Reichsgraf Berghe von Trips, poznatiji kao Wolfgang “Taffy” von Trips, rođen je 4. svibnja 1928. u Horremu pokraj Kerpena u Njemačkoj. Podrijetlom je iz plemenitaške obitelji iz Porajnja, te je nosio titulu grofa. Djetinjstvo je proveo u dvorcu Hemmersbach koji se nalazio u blizini legendarne staze Nordschleife. Tu je prvi put došao u kontakt sa svijetom utrka jer je od 1935. do 1938. odlazio na VN Njemačke u kojima su velike dvoboje vodili Mercedes i Auto Union za koji je nastupao njegov idol Bernd Rosemeyer.

Nakon završenog školovanja za agronoma, Wolfgangovi roditelji, Eduard i Thessa, željeli su da se bavi vođenjem velikog imanja, no njegova želja za utrkivanjem bila je jača. S utrkama je započeo 1950. ali na dva kotača, upravo kao i Rosemeyer. Sljedeće tri godine natjecao se u brojnim utrkama, a nastupao je na BMW-u R51, R68 i Tornax Vespi. Od 1954. prelazi na četiri kotača, te nastupa u raznim kategorijama i automobilima. Prvi nastup imao je na Rallye Trifels, 500 kilometara dugoj utrci izdržljivosti u Porscheu 1300. Zajedno sa suvozačem Hans-Rolfom Clasenom završio je na trećem mjestu. Nastupio je i na legendarnoj Mille Miglia utrci. U ukupnom poretku završio je na 33., no u svojoj klasi na prvom mjestu. Iste je godine osvojio i njemačko prvenstvo u GT klasi do 1,6 litre. Nakon dvije godine utrkivanja i skupljanja iskustva, 1956. postao je članom čak dvije momčadi – Porschea i Ferrarija. Te je godine imao premijerni nastup na 24 Le Mansa. Za upravljačem Porschea 550, kojeg je dijelio s Richardom von Frankenbergom, završava na odličnom petom mjestu i odnosi pobjedu u svojoj klasi. Nakon samo dvije utrke za Ferrari, von Trips je dobio mjesto u njihovoj momčadi Formule 1. Prvi nastup trebao je imati na VN Italije voženoj na Monzi, no nesreća na slobodnom treningu, prilikom koje mu je u Curva Grande pri 190 km/h otkazao upravljač, rezultirala je potpuno uništenim Ferrarijem D50 i odgodom debija.

1957. više je nastupao u utrkama sportskih automobila, od kojih se ističu 1000 kilometara Buenos Airesa, 12 sati Sebringa i posljednja, tragična, Mille Miglia u kojoj je osvojio drugo mjesto. Prilikom probne vožnje za utrku ADAC 1000 kilometara na Nurburgringu, doživio je teško izlijetanje gdje je zadobio potres mozga. U Formuli 1 je te godine nastupio samo u tri utrke, od koje su dvije bile dijeljene vožnje s drugim vozačima. Pravi, samostalni debi imao je na VN Italije za koju se kvalificirao na osmo mjesto, a u utrci se probio do najniže stepenice postolja.

1958. dobio je veću priliku u Formuli 1. Nastupio je na šest utrka od kojih vrijedi izdvojiti odličan nastup na VN Francuske gdje se s 21. startnog mjesta probio do trećeg mjesta. U ostalim utrkama dva puta je stizao do bodova dok je u tri navrata odustao.

Zbog velikog broja nesreća zbog kojih je odustajao, Enzo Ferrari ga je 1959. udaljio od Formule 1. Nastupio je u samo dvije utrke, od toga je jedna bila s Porscheovim F2 bolidom 718 u Monaku, a druga s Ferrarijem na VN SAD-a. U SAD-u je bio na putu da utrku završi na četvrtom mjestu, no kvar motora četiri kruga prije kraja ostavio ga je na šestom mjestu.

Enzova metoda donijela je uspjeh jer je von Trips 1960. bio puno sigurniji, ali i brži vozač. Jedini problem te godine bio je Ferrarijev model Dino 246 koju je ušao u svoju treću natjecateljsku sezonu i počeo zaostajati za konkurentima. Naime, godinu dana ranije Jack Brabham je u revolucionarnom Cooperu, s motorom smještenim iza vozača, osvojio naslov prvaka. Takav smještaj motora prihvatile su i druge momčadi za sezonu 1960., ali ne i Ferrari. U bolidu koji nije mogao parirati superiornijim Cooperima i Lotusima, von Trips se mogao nadati samo pokojem bodu. Jedina prilika za bolji rezultat pružila se na VN Italije koju su britanske momčadi bojkotirale zbog korištenja zloglasnog Monzinog ovala. Nažalost po von Tripsa, njemu je u toj utrci pripala uloga testnog vozača Ferrarijevog prototipa s motorom iza vozača. Utrku je završio s dva kruga zaostatka za momčadskim kolegom Philom Hillom.

Promjena u tehničkim pravilima za sezonu 1961. (obujam motora smanjen s 2.5 L na 1.5 L) omogućila je Ferariju hvatanje konkurencije. Novi model 156, poznat kao “Sharknose”, pogonjen 1.5 litrenim V6 motorom pokazao se kao izvrstan bolid u kojem je von Trips napokon mogao pokazati sav svoj potencijal. Rezultati su uskoro počeli dolaziti. Nakon četvrtog mjesta na otvaranju sezone u Monaku, na VN Nizozemske von Trips dolazi do prve pobjede u karijeri. Potom je slijedilo drugo mjesto u Belgiji, a moguću novu pobjedu spriječio je kvar motora na VN Francuske. Do druge pobjede von Trips stiže dominantnom vožnjom u Velikoj Britaniji, a na domaćoj VN Njemačke osvaja drugo mjesto iza Stirlinga Mossa. Sljedeća utrka bila je na Ferrarijevom teritoriju u Monzi. Von Trips je na utrku stigao s četiri boda prednosti ispred Phila Hilla i novom pobjedom došao bi na korak od naslova. Večer prije utrke povjerio se novinaru Robertu Daleyu: “Moglo bi se dogoditi sutra. To je stvar s ovim poslom. Nikad ne znaš.” Za von Tripsa vikend nije mogao bolje početi. U kvalifikacijama je došao do prvog pole positiona predvodivši četiri dominantna Ferrarija. Ipak, utrka je počela loše. Loše je startao i do kraja prvog kruga izgubio je nekoliko pozicija. Tijekom drugog kruga, na pravcu između zavoja Vialone i Parbolice, Jim Clark je pokušao preteći von Tripsa. Clark se nalazio na lijevoj strani staze, dok je von Trips bio u sredini. Tijekom kočenja za Parabolicu, Ferrari se počeo pomicati lijevo i došlo je do kontakta između dva bolida. Von Tripsov bolid bio je katapultiran sa staze u publiku. Prilikom nesreće von Trips je ispao iz bolida i na mjestu poginuo. Imao je 33 godine. Uz njega je živote izgubilo još i 15 gledatelja. 10. rujna 1961. ostao je do danas najcrniji dan u povijesti Formule 1.

Izjava Jima Clarka o nesreći: “Pripremao sam se preteći ga i moji su prednji kotači bili gotovo u ravnini njegovih zadnjih kad je on počeo kočiti. Odjednom se počeo pomicati prema meni i udario je izravno u moju stranu. Iskreno mislim da Taffy nije shvatio da sam ja tamo. Siguran sam da je, kad me je ranije pretekao, odlučio da je u bržem bolidu i da ću ja ostati iza.”

U utrci je pobjedu odnio Phil Hill čime je osigurao naslov prvaka.

Wolfgang von Trips je u karijeri odvezao 27 utrka Formule 1. Pobijedio je u njih dvije, a na postolje se penjao još četiri puta, te je ostvario jedan pole position.

Prije nego što je poginuo, von Trips je u Kerpenu osnovao go-kart stazu na kojoj su svoje prve korake prema Formuli 1 učinili Michael i Ralf Schumacher, te Sebastian Vettel. Staza je danas u vlasništvu Michaela Schumachera.

Clark6365

11
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
9 Komentara na temu
2 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
10 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
stari lisac

Bravo, bravo, bravo – ništa više za dodati…

avatar
Član
Supermarkovk

jel istina da je on bio jedini nijemac koji je pobijedio u f1 prije schumachera?

avatar
Član
Clark6365

Ne. Jochen Mass je slavio na VN Španjolske ’75..

avatar
Član
FAN F1

Za mene je najtuzniji dan u f1 bio kad je poginuo senna

avatar
Član
JopaF1

Velika nesreća,šteta 🙁

avatar
Član
zekohonda

odličan tekst!

avatar
Član

Clark – odličan kao i uvijek.

avatar
Član
Clark6365

Hvala! 🙂

avatar
Član
Sheldon cooper

odlicna nostalgija, ali to ime 😀

avatar
Član
Jester

Da su te nostalgije još češće, i dalje bi imao osjećaj da nam ih dajete na kapaljku. :klanjam: :klanjam:

avatar
Član
josip123

Super nostalgija! 😀