Retrovizor: Lewis oštar, Alonso trlja ruke, Horner se hvata za glavu

Legendarna staza je i ovaj put donijela spektaktl: pretjecanja, taktiziranja, kalkuliranja, odustajanja i sto drugih čuda. Iako ne plasiran tamo gdje su ga lokalne legije Tifosija željele vidjeti na kraju utrke, Alonso ima razloge biti zadovoljan Monzom barem koliko i Hamilton.

Teško je zamisliti F1 stazu koja ima toliko bogatu povijest i atmosferu kao Autodromo Nazionale Monza. Imao sam sreću biti u tom oktanskom epicentru, i otada ga preporučujem svakome tko ima i najmanji afinitet prema automobilizmu. Strahovite brzine, nekoliko rapidnih kočenja i teških zavoja u pravilu su do sada donosili izvrsne utrke, čak i u ono “dosadno” doba dominacija i minimalnih pretjecanja, a ni ovogodišnje izdanje nije bilo izuzetak. Štoviše, uz akciju na asfaltu, ovaj put su mnogi događaji bili u zanimljivoj perspektivi prvenstva i vozačkih kadroviranja (naravno, neizbježnih za ovo doba godine).

Prije svega, utrka je potvrdila formu McLarena (koji je imao nešto teža vremena proteklih mjeseci), ali i samog Lewisa Hamiltona. Splet faktora koji je eliminirao Red Bull iz utrke išao mu je dobro na ruku za preuzimanje drugog mjesta u vozačkom prvenstvu, ali to ne negira njegov izvrsno obavljen posao kroz cijeli vikend: Pole position u subotu, a potom stručno kontrolirana utrka od semafora do kockaste zastave, u kojoj je znao precizno balansirati između čuvanja guma i tempa. Već je on u svojoj dosadašnjoj karijeri znao imati takve vikende u kojima je bilo kakvo pitanje oko pobjednika bilo uzaludno, ali mu se s vremena na vrijeme događaju i nezgodni vikendi u kojima pokupi samo pokoji bod ― Španjolska, Bahrein, Britanija… Upravo su te (za njegova mjerila) slabašne utrke razlog što mu Alonso, koji također ima tri pobjede u sezoni do sad, još nije na izravnom dometu u prvenstvu vozača.

I sve to dogodilo se u perspektivi priče kako karipski Britanac razmišlja o odlasku iz McLarena u Mercedes. Ova stvar nikako se ne stišava, i mnogi su komentari otišli toliko daleko da su analizirali pojedine detalje poput Hamiltonovog ponašanja na slavlju poslije utrke, nedolasku Rona Dennisa na fotografiranje, i slično. To sve zajedno može imati određenu težinu, ali isto tako, sjetimo se samo svojevremenih velikih priča o Hamiltonovoj svađi s ekipom kad je djelovao deprimirano nakon GP Južne Koreje 2011., što se ubrzo potom stišalo.

Za Mercedes nema mnogo sumnje da bi mogao dobro profitirati dolaskom Lewisa Hamiltona ― iako ni u snu ne bih nazvao Rosberga i Schumachera lošima, možda je upravo potreban netko poput Britanca da ovoj ekipi počne donositi pobjede, koje gazde u Njemačkoj itekako očekuju. Za samog Hamiltona to pak djeluje kao odvažan, riskantan potez: McLaren možda jest ekipa sa svojim komplikacijama, marketinškim limitima i zabranom zadržavanja pehara i sličnim stvarima, ali je kroz povijest uvijek bila negdje blizu vrha, i ne treba biti Nostradamus da bi se predvidjelo da bi tamo lako mogao i ostati ubuduće. U zadnjih trideset godina, McLaren nikad nije bio lošiji od petog mjesta u konstruktorima (ne računajući diskvalifikaciju 2007.), a i to samo dva puta, za razliku od sedam konstruktorskih titula u tom periodu.

Mercedes nije loš, ima impozantan budžet i Rossa Brawna, kupio je hrpe drugih eksperata, ove godine imao je i jednu pobjedu, ali u široj slici, još nema renome nekoga tko može izravno konkurirati za pobjede na svakoj utrci ili barem većini njih. Ako Hamilton vjeruje da može biti “poluga” da Mercedes to postane, odlično i za njega i za ekipu, ali tako nešto je vrlo teško procijeniti unaprijed. Ako mu je samo do pobjeda, kako i sam tvrdi, ipak je razboritije ostati u McLarenu.

Ono što je Wokingu pak pokvarilo potencijalan idealan vikend bio je, jasno, kvar na bolidu Jensona Buttona koji je ovog vozača sad već ozbiljno, i prema njegovom samom komentaru, eliminirao iz utrke za vozačku titulu, a McLarenu onemogućio da se među konstruktorima opasno približi Red Bullu. Ni 29 bodova kolika je sad razlika među njima nije nepremostiva u sljedećoj utrci, ali će ipak tražiti neki posebno indisponiran vikend za Red Bull.

Dok je Hamilton potvrdio da i dalje zna dominantno “sređivati” vikende, Pérez nas je u Monzi podsjetio koliko može biti konkurentan kad mu se okolnosti poklope. To nije često (do sad u Kanadi i Maleziji). Njegovo drugo mjesto ga je opet stavilo u vrtuljak budućih kandidata za Ferrari, osobito s obzirom da nije bilo poklonjeno već se Meksikanac morao hvatati u koštac s čuvanjem guma i pretjecati. Iako u Ferrariju govore da mu treba još nešto iskustva da bi ga dovukli u Maranello, to ne znači da ga ne bismo ― možda samo privremeno ― mogli vidjeti u nekom jačem kokpitu. Sad je praktički preuzeo svo svjetlo pozornice Kobayashiju koji je svojevremeno bio slično eksponiran.

Dotle, nekome se ozbiljno štuca u Renaultovom odjelu za razvoj F1 motora ― Vettel je kvarom na alternatoru izgubio drugo mjesto u vozačkom prvenstvu, Webberovo odustajanje je samo još pogoršalo situaciju, i Red Bull je izgubio dio sigurne udaljenosti od McLarena. Izgubi li netko od njih prvenstvo za razliku od samo nekoliko bodova, navijači Red Bulla će se kiselo sjetiti trenutka kad Red Bullov zid boksova širi ruke u nevjerici. S druge strane, ova ekipa je i dalje zastrašujuće konkurentna, tako da još nema ni govora o nekakvom gubitku priključka s prvenstvom.

Ako su Hamilton i Pérez bila dva očita pobjednika Monze, trećeplasirani Alonso je profitirao neizravno: okolnosti su mu se poklopile tako da je u Monzi povećao svoju prednost u prvenstvu na solidnih 37 bodova. Nakon što ga je mehanički problem u kvalifikacijama koštao plasmana, utrku je odradio tradicionalno bez greške. Čak i da nije bilo režiranog pretjecanja Masse, četvrto mjesto i prednost od 34 boda bili bi razlog za trljanje ruku u Ferrariju. A Massa je pak imao jedan neuobičajeno efikasan vikend: donio je kući dvanaest bodova, pristojno se kvalificirao, i asistirao ekipi gdje je trebalo. Da je cijelu godinu odrađivao ovakve utrke, o njegovom ostanku u Maranellu 2013. ne bi bilo prevelike sumnje. Ovako, njegova budućnost je i dalje nejasna.

U cijelom metežu ispadanja, pretjecanja i ostalih čuda, vozač koji je iskoristio situaciju i došuljao se do trećeg mjesta među vozačima je Kimi Räikkönen. To što je trećeplasiran u ovoliko izjednačenoj sezoni, a još nije pobijedio niti jednu utrku, sve govori o njegovom konzistentnom skupljanju bodova: šest postolja i samo jedna utrka bez bodova (GP Kine). Nema sumnje da se Finac vratio sa svojeg izbivanja iz F1 bez ikakve potrebe za aklimatizacijom. Nastavi li ovako, a Lotus zadrži formu, ta pobjeda će svakako doći prije ili kasnije. A možda i Grosjeanova, ako si ne isposluje nove suspenzije ubuduće. Unatoč hrabrim najavama njegovih navijača, d’Ambrosio nije okrenuo svijet naopako svojim gostujućim vikendom u Italiji.

Pristojan posao napravili su Mercedesi dovukavši ekipi četrnaest bodova, a ni di Resta se neće previše žaliti na ta četiri boda.

Sad je pred nama noćni glamur Singapura, koji će malo drukčije rasporediti relativne prednosti ekipa s obzirom da su mu zahtjevi drastično drukčiji nego u Monzi. Bez sumnje, svatko iz guste grupacije Hamilton-Räikkönen-Vettel-Webber će maksimalno “gristi” izdvojiti se i postaviti si uvjete napasti Alonsa u utrkama kasnije. Španjolac će pak radije, ako mu bolid ne bude konkurentan za pobjedu, u svojem strateškom stilu kalkulirati količinom bodova kojima može trgovati. Uglavnom, bilo bi čudno da Singapur bude dosadan.

Heroj utrke: Lewis Hamilton. Svaka čast Pérezovom probijanju kroz redove, ali ipak je Lewis Hamilton bio taj koji je dominirao vikendom, vozeći svoju utrku. Mnoge je to podsjetilo na neke Vettelove pobjede prošle godine.

Potez utrke: Sauber i Sergio Pérez. Izabrati hrabro drukčiju strategiju od glavnih konkurenata pokazalo se odličnom odlukom: ona je izvrsno funkcionirala i Meksikanac se dobro probijao kroz redove u utrci, čak ostavio i Ferrarije iza sebe, i zgrabio drugo mjesto i važnih osamnaest bodova.

Razočaranje utrke: Mehanika. Kod Buttona pumpa za gorivo, kod Vettela alternator koji već ima svoju povijest bolesti, bili su antiklimaks u svjetlu svih onih izravnih napada na stazi, bez obzira navijate li za ove vozače ili ne.

Nagrada “Prvi među drugovima”: Ma Qinghua. Monza je bio prvi vikend u F1 povijesti u kojem je službeno kao vozač sudjelovao jedan Kinez. Dvadesetčetverogodišnjak je u petak ujutro testirao Karthikeyanov HRT.

Nagrada za suptilnost: Rob Smedley. Za razliku od “Fernando is faster than you, did you understand the message?” koji je bio neupadljiv koliko i bijeli kit na crnoj pozadini, ovaj put ipak smo čuli malo ljepše upakiranu poruku Massi o tome da treba paziti na gume.

Oton Ribić

46 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
siniša

alonso ne samo štaje velik pilot još je veći prognozer.
možda niste primjetili i pratili al ja nekako slućajno jesan i šta on izjavi nakon slobodnih treninga,znaći ćak prije kvalifikacija to se doslovno i ostvari,nevjerojatno i nemoguće a istinito.

Andrija Domitrović

A di ste sad teoretičari zavjere? Di su sad oni koji su pričali da je Perez u Maleziji namjerno izletio da bi Alonso pobijedio?

Fernandhino

bila bi fora da iduci put Smedley izrecitira neki haiku na poznatu temu,ovak vise nije zanimljivo.

TanaSiC

ALONSO DO TITULEEEEEE !! <3 :DDDD

CuberF1

Smedley je bio dobar 😀
“Pripazi na gume, Alonso je iza tebe”
…(priblizava se Perez)
“ok, dizi tempo!”
😀

siniša

koji glupi komentar,nit smrdi nit miriše.

Korisnik

‘S druge strane, ova ekipa je i dalje zastrašujuće konkurentna, tako da još nema ni govora o nekakvom gubitku priključka s prvenstvom.’ ja se iskreno ne bih složio s tim da je zastrašujuće konkurentna, brzi jesu al bolid i nije baš za pobjede osim nekih staza, ale evo jedva čekam nastavak pa bumo vidjeli

Ayrton Mclaren

Dobar članak. Posebno “nagrada za suptilnost” 🙂 Mislim kako bi jednostavno čovjeku trebali reći “uspori, skloni se i nemoj izletjeti pri tome jer stiže šef! :)”.

siniša

štaje vama,štaje treba po vama,blokirat alonsa ili još bolje napravit sudar.
ima neke djece koji moraju sve komentirat,ćak i kad nemaju šta.
pa ovoje f1,megakorporacije,miljarde,pa nije ovo HNL

Jacky

samo neznalice nisu mogle vidjeti Alonsa na podiju,a na tome mu je pomoglo njegovo znanje,i njegov timski kolega Massa

given2drive
ivanh

Vidim,rade se računi bez Gazde … 🙂

miha

Tko je za to da Vettel i Hamilton jednog dana voze za istu ekipu?

grga

Alonso.

Andrija Domitrović

Hahahahahahahahh :rofl: umirem 😀

mickey

hahah haos <3

Jacky

Ja nisam za to,vise bi volio vidjeti Pereza i Grosjeana u Ferrariju,naravno jednog dana

nandonando

grosjeana bih najradije vidio kao test vozaca hispanie ako cemo iskreno

Jacky

nando jesi smjesan,mali imao nekoliko udesa i vec ga likvidiras,vidi se da si jedan od onih koji vole blatit vozace i da nemas svog favorita,i tim za koji navijas

Kao prvo Grosjean ima veliki potencional,i dobar je vozac,a gle i drugi su imali problema i razbijali su druge,Webber,Button,Vettel,za Hamiltona da i ne pricam,i svi oni i dalje voze i bore se za prvenstvo,
malome ce se razbistrit u glavi i vidit ces da ce vec sljedecu utrku biti ispred Kimija

Alen_HAM

nandonando nemas pojma, napravio jedan udes i odmah ga blatis, a decko je trenutno medju 5 najboljih vozaca na gridu. svakome se moze dogodit takva greska, zato ne baljezgaj bespotrebno…

Korisnik

grga care hehehehhehehheheheh

siniša

stvarno nevjerojatno da neko ko voli f1,može napadat bilo kojeg vozaća.
jasan sigur dasu to djeca do 18.god a akosu stariji onda nek ide sve u onu stvar.

aaancy

Komentari potpuno na mjestu, jedva cekam Singapur, dosadni su vikendi bez F1 :)))

siniša

srića ogromna šta postoji moto gp.narućito klasa moto 2.
a normalno možese vidit i najboljeg vozaća svih vremena,veliki
ja sam miljardu posto sigur da svi znate koje najbolji vozać na svjetu,ne govorin o f1

miha

Buttona su namjerno izbacili iz zadnje utrke.Ne vidim kaj bi tu bilo tako nevjerovatno.Pa kaj nije Renault namjestio 2007 skandal crashgate da bi Alonso samo jednom pobijedio i to na zalasku sezone..kako onda Mclaren nebi isto napravio da konacno rijese pitanje prvog vozaca,vrijeme je.Samo se treba sjetit di se button zaustavio.Na ravnici sa strane,savrseno mjesto,savrsen kvar,rekao bi netko tipa savrseno odustajanje.Moze bit,nemora bit.

SF

crashgate je bio 2008

Goran

Ja nerazumijem kako netko moze pomisliti da bi mclaren sabotirao sam sebe!toliko para baciti u razvoj tolike place za vozace ,godinama u sjeni brwna pa red bulla i sad kad ih krenulo sami sebe da sabotiraju? Svasta…… i zasto bi ga sabotirali kad je Lewis imao 12,13 sec prednosti? Pa valjda je cilj iboriti se za konstruktorski naslov? 18 bodova da su uzeli s buttonom sada bi pirili za vrat RB! ako je tako zar nemislis da bi Button popizdio umjesto mahnuo Hamiltonu dok je prolazio?

miha

sve to stoji.ali mali su ti to novci koliko dobiju nazad od hamiltona.on je pred potpisom ugovora,buton je ispo iz utrke za naslov i vjerojatno ce podrzavat hamiltona zadnjih 5,6 utrka.i pogledaj reakcije iz mclarena kad pobijedi jedan i drugi..jako malo slucajnosti se danas dogadja u svijetu..

Jura21

da su, a da su vettel i webber zavrsili opet bi tu negdje bilo tak da ti to da su

Dani

Pa više je radosti kada pobijedi Button.

siniša

ništa nije namistija reno nego flavio.ne piši o onome o ćemu neznaš ništa.

Goran

Ako Hamilton napusti Mclaren radi par milijuna vise onda je on jedan u nizu kojeg je zanimala lova a ako zeli ostaviti traga u ovom sportu ostati ce u Mclarenu i mislim da je to i logicna opcija jer nemogu njega zamisliti da se bori za 10 mjesto protiv torro rosa ili force indije! Po meni je ovo cista glupost, mozda mercedes zaista njega zeli ali sumnjam da ce ga ovi samo tako pustiti! Ako nije otisao do sad kad mlclaren prosle dvije godine nije imao posebno brz bolid neznam zasto bi i sada kad mclaren djeluje najbolje! Ovo meni… Read more »

Ico

A nego što nego je novac u pitanju uvijek u F1. Povijest se ponavlja- zbog istog razloga je i Senna otišao iz McL-a.

Goran

Ma sve ja to kuzim ali ajd da ode u RB ,Lotus ili pak u Ferrari jer to suekipe koje se borezanaslov dok mercedesjos nespada u te ekipe! Mislimda bi mu taj potez bio kao i alonsov odlazak u renault! Izgubio bi sezonu ili dvije u karijeri na kruzenje po stazi iza najboljih! Po meni mercedes prvo treba napraviti konkurentan bolid da biprivukao takvog vozaca! Mercedes je sam vrh auto moto industrije ali u F1 im jos fali ono nestoda bi bili uz rame najboljima! Po meni to je za Hamiltona korak unazad! I makar nisam njegov fan nezelim gledati… Read more »

Sir Drinkalot


Koliko godina ti imaš? 8? Ne spominji Sennu kad nemaš pojma o čemu govoriš. Kad je Honda otišla iz F1 Mcl je bio za k.r.c, a Senna je ipak uspio izvući par pobjeda ’93. Kod Senne su igrale samo pobjede, a ne lova.

avalon

Sir Drinkalot…. “Kao i nekad kod Senne, financijska bitka tu je SKORO iznad želje za osvajanjima naslova” kaza je jedan zaluđenik u F 1 i poznavalac komparirajući situaciju vezanu uz potpisivanje ugovora između LH i MCL , ka šta je nekad bilo između AS i MCL . pobjeda LH u monzi dok se vodi borba oko hrpetine novaca podsjeća na AS koji je također običavao pobjeđivati usred velikih rovovskih bitaka oko novih, još unosnijih, ugovora s gazdom Ronom Dennisom, Senne koji je nakon tih pobjeda također imao onaj ˝Onda, što sada velite? Zar ne vrijedim tih deset milijuna više?˝ izraz… Read more »

Alen_HAM

hamiltonu se dize sada cijena s takvim spekulacijama, nece on nikud iz McLarena 😉

siniša

hahaha,pa normalno da neće kad mercedes za 2 god.napušta f1.gazde nisu zadovoljne.da nije 2 ćovika,svi znadu kosu ko prati f1,mercedes bi već iduće sezone napustija f1.3 ćlana upravnog odbora su to već zahtjevala falim još jedan glas.
pa u momćad su nadodali naziv AMG.oniće to izvest suptilno,ali kakoće oni to napravit ionako možete već svugdi pročitat.

JuanManuel

Hamiltonov odlazak iz Mclarena izvjestan je koliko i invazija čudnovatih kljunaša na Jupiter. Čovjek koji čitavu karijeru vozi u bolidu koji je ako ne najbrži na gridu, onda među bržima i koji je navikao u svakoj utrci biti među kandatima za postolje a u dok je u ovoj momčadi će tako i ostati, definitivno nije toliko blesav da odlazi iz nje. Ovo njegovo cmizdrenje samo je taktiziranje o uvjetima ostanka. I njemu i ekipi jasno je da bi odlaskom na gubitku bile obe strane. E sada pitanje je tko više, iako je Hamilton izvanserijski vozač, mislim da bi Mclaren lakše… Read more »

miha

Zajebana situacija.Ja bi svoj pehar.

grga

Malo mi fali osvrt na okršaj između Vettela i Alonsa. Iako podiže tenzije kako god okreneš, ta je situacija na neki način obilježila utrku (ili bolje rečeno podigla najviše prašine).
Svejedno, lijepo je opet pogledati u Retrovizor. :thumbs:

miha

Kaj mclaren neda vozacima trofeje?Koje su osvojili?

TheChosen

kako se rekli u prijenosu, pehari ostaju u vlasništvu mclarena, a vozač dobije vjernu repliku

nandonando

sto je notorna glupost, ak su vec dobili za konstruktora sta ce im i vozacki… bas su jadni ti britanci usrani

mickey

Lijep i zanimljiv text svakako 😉 Rob Smedley pjesnicki poboljsava se 😛

Alonso fan

Potpisujem 😀

Related Posts