Krajem pedesetih godina prošlog stoljeća jedan je se omaleni muškarac igrao managera izvjesnom Stuartu Lewisu–Evansu, Britancu koji je pokušavao nešto u pionirskim danima Formule 1. Vozio je taj Lewis–Evans Vanwallov bolid i završio 12. u poretku vozača, daleko iza svjetskog prvaka Juana Manuela Fangia ili „vječitog drugog“, Stirlinga Mossa. Rezultatski neuspjeh toliko je naljutio njegovog malenog managera da je odlučio kupiti cijelu momčad i sam sjesti za upravljač bolida. Krenuo je u kvalifikacije u Monte Carlu i ostao daleko iza svih. Malo nakon toga dokazao je da definitivno ima zagorske krvi u njemu. Grleno je uzviknuo: „Nebu mene niko j….“ i postao je gazda cijelog spektakla, svjetski znanog kao „Formula 1“. Pogađate, omaleni, nervozni manager i netalentirani vozač bio je Bernie Ecclestone.

Kroz više od 60 godina povijesti Formule 1 svakakvi su se likovi okušali u disciplini koju običavamo zvati vrhuncem automobilističkog sporta. Zanesenjaci, budalaši, bjelosvjetske bitange, hohštapleri, playboyi, luđaci, fanatici, supertalentirani i tragično netalentirani, mnogi su bili spremni potrošiti bogatstva ne bi li se dokopali cockpita nekog bolida i postali dio povijesti Formule 1. Oni najveći, Fangio, Stewart, Jim Clark, Prost, Senna, Michael Schumacher, ostat će zapamćeni po veličanstvenim vožnjama, pobjedama, rekordima i naslovima. Naravno, ni oni nisu imuni na „ljudsku stranu“ i o nekima bi se mogli također ispisati romani toka njihove sumanute svijesti, no ovaj put ćemo velikane ostaviti na miru. Nova sezona počela je spektakularno, rezultati prvih utrka su poznati, no, znadete li zapravo tko su ljudi koji danas plijene naslovnice, zarađuju milijune, žive poput bogova i zbog kojih ste spremni u mrklo doba noći iskočiti iz kreveta, upaliti televizor i slušati ona dva veseljaka koji, zaključani u nekoj sobici u Voloderu, sanjaju da će u sljedećih dvadeset godina zaokružiti ciklus i napokon obići sve staze na kojima se voze utrke i zaista postati pravi Formula 1 novinari. Tko su likovi zbog kojih se ponedjeljkom raspravlja o putanjama ulaska u zavoj, o gumama, a nerijetko i o pratiljama koje su, onakvi malešni, nikakvi, uspjeli pokupiti negdje s modnih pista i dovući izravno na startnu ravninu. Samo GP1 zna odgovore i samo ćete ovdje doznati najmračnije tajne zvijezda „Formule 1“. Redoslijed predstavljanja nije slučajan, neće biti ni abecednim redom, mjesta na gridu osigurali su svojim nevjerojatnim postupcima na i oko staze.

Kimi Matias Raikkonen – mjesto rođenja Espoo, Finska

Godina 32, vozi za Lotus, bivši svjetski prvak

Kimi je Bog, kralj, bez konkurencije najveća faca u suvremenoj Formuli 1. Tata Matti bio je cestar i sinovima, Kimi ima buraza – Ramija – koji vozi relije, je usadio ljubav prema auto jurnjavama. Već kao klinac bio je odličan kartingaš, a u legendu je ušao već kao 15-godišnjak, u svom prvom nastupu izvan Finske – naravno, u Monte Carlu. Slomio je upravljač i, budući da nije bilo radio veze, momčad je informirao o problemu tako da je mahao upravljačem po zraku na ciljnoj ravnini. Pritom nije puštao gas. Neću vas sada voditi cestama njegovih uspjeha, već se odmah prebacujemo na aktivnosti koje ga dijele od dosadnjakovića iz svijeta F1. Vjerujem da o alkoholnim eskapadama znate gotovo sve. Čovjek voli popiti, a kao pravom Fincu vodka mu je omiljeno piće. Kada mu pukne film i odluči se zabaviti, koristi pseudonim „James Hunt“, a veza s Englezom, playboyem i svjetskim prvakom, očita je. Pod imenom Jamesa Hunta prijavio se i na utrku glisera prije par godina, a da bi upotpunio cirkus, s dva se prijatelja pojavio na utrci odjeven u kostime gorila. U siječnju 2005. s kompićima je ušao u londonski klub „For your eyes only“, zdrobio 6.000 funti na šampanjac i plesačice, a nepotvrđeni navodi govore da je na kraju i sam izveo striptiz, izvadio maloga i veselo mahao pred plesačicama. Ono što pak mene posebno oduševljava je Kimijevo ignoriranje svega u Formuli 1 što nema veze s utrkama. Na zajedničko fotografiranje, inače obavezno na početku sezone za sve vozače, u vrućoj Australiji prije mnogo godina došao je u majici umjesto u kombinezonu i s kacigom, da bi kasnije svi morali ponovo pred fotografe zbog takvog Kimijevog nemara. I za kraj, nezaboravna fora prije pet godina u Španjolskoj. Ferrarijevi mehaničari, naviknuti na sate i sate analize utrke s Michaelom Schumacherom, ostali su u čudu stajati kada je nakon odustajanja već u desetom krugu zbog problema s elektronikom u Barceloni, Raikkonen odmah zapalio sa staze. Novinari su odmah jurnuli javljati o rascjepu u momčadi, o Kimijevom nezadovoljstvu, mogućem odlasku iz Ferrarija. A Kimppa, Raikka ili Kimster samo je odjurio pogledati finale SP u hokeju na ledu – igrali su njegovi Finci – puno zanimljivije od natezanja s inženjerima.

Jasno je da takav lik često izaziva zgražanje puritanaca u Formuli 1, a vjerojatno im još više na živce ide i činjenica da je, kad je dobre volje, jedan od najbržih na gridu. Kimi je u sretnom, mnogi kažu i vrlo otvorenom braku s bivšom Miss Skandinavije, Jenni Dahlman. Mi smo pak presretni da u ovo vrijeme korporativne Formule 1 imamo barem jednog pravog otkačenjaka na gridu.

I, vjerovali ili ne, to bi uglavnom bilo to što se pitoresknih osobnosti tiče. Gotovo sve ostale likove iz današnje Formule pojeli su PR menadžeri, stroga pravila korporativne komunikacije u kojoj je najvažnije paziti da se ni slučajno ne ugrozi ispolirani imidž (he, he, koji glupi izraz) bogatih sponzora momčadi. Ako mi ne vjerujete, čitajte dalje.

Fernando Alonso – mjesto rođenja Oviedo, Španjolska

Godina 31, vozi za Ferrari, dvostruki svjetski prvak

Majka je bila prodavačica u El Corte Inglesu, otac mehaničar u tvornici eksploziva i karijeru u auto sportu namijenili su starijoj sestri, Loreni. No, kćer nije marila za karting utrke, za razliku od pet godina mlađeg Fernanda. Kad je narastao dovoljno velik da može nogom do papučice gasa, počeo je derati sve po spisku. Od 93. do 98. mogu se na prste jedne ruke nabrojati karting utrke u kojima nije pobijedio. Alonso je prvo veliko ime nakon Michaela Schumachera i već sada ima, uz dva naslova prvaka, nekoliko situacija kakvima obiluju karijere velikih prvaka – legendarno je već „štopanje“ u boksu Lewisa Hamiltona u kvalifikacijama za GP Mađarske. Ipak, izgubio je psihološki rat protiv Hamiltona i otišao iz McLaren-Mercedesa, a u Renaultu je bio osuđen na sporedne uloge. Oni koji ga bolje znaju, potvrditi će visoku inteligenciju – koju dokazuje i u utrkama – jer ono što radi posljednje dvije sezone u lošem Ferrariju ipak spada u čuda. Na stazi strašan, izvan staze s tek malo safta za našu priču. Raquel del Rosario, pjevačica grupe El Sueno del Morfeo, postala mu je supruga, a krajem prošle godine najavili su da je ljubavnoj priči kraj. Od posebnih vještina ističe se u trikovima s kartama, a da je čudan po suvremenim kriterijima, potvrdio je povratkom u Španjolsku iz švicarskog poreznog raja. Da bi bio bliže obitelji i prijateljima, istovario je poreznicima, navodno, više od 50 milijuna eura. Evo koliko je važna cuga s dečkima za suvremenog muškarca.

U sljedećem nastavku: Jenson Button, Felipe Massa i još neki.

Ivan Blažičko

84
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
60 Komentara na temu
24 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
67 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Guest
eroferrari

kimi otac jedini….mahao volanom hahahahaha

avatar
Član

Alonso Fucker 😀

avatar
Guest
northwest

kimmi je već kao klinac bio je odličan kartingaš, a u legendu je ušao već kao 15-godišnjak, u svom prvom nastupu izvan Finske – naravno, u Monte Carlu. Slomio je upravljač i, budući da nije bilo radio veze, momčad je informirao o problemu tako da je mahao upravljačem po zraku na ciljnoj ravnini. Pritom nije puštao gas……pre jebeno

avatar
Guest
XxX

care

avatar
Guest
NandoChick

Svaka čast Blažičko! Mrak članak! Izbor baš ove dvojice vozača je pun pogodak! Meni osobno dva najbolja i najdraža vozača u F1, uz Sennu naravno. Jedva čekam nastavak.

avatar
Guest

a koje ovaj lik u avionu?

avatar
Član
Katie

Da vidimo…. siurno nije alonso, pa msln d ostaje kimi 🙂 i ako se ne varam to je kada je bio u vojsci…

avatar
Guest
Marty Mcfly

” jer ono što radi posljednje dvije sezone u lošem Ferrariju ipak spada u čuda” – LOL kako dobar vic
paylonso je njegovo pravo ime, a auto je KANTA.

avatar
Guest
filip1308

Nema tebi pomoći

avatar
Guest

oba vozaca su odlicna,i dokazane velicine

avatar
Član
Hansino

Palac gore odlično 😉

avatar
Član
buzy

nema se rjeci svaka pohvala …..pozz iz dalmacije