Koje značajne promjene pravila nas čekaju za 2012.?

Od novih pravila koje je FIA upravo usvojila možda će najvažnije biti ono koje vozaču brani da se vrati na poziciju koju je imao prije nego je zauzeo unutrašnju liniju kod obrane pozicije. Svi se možemo sjetiti borbe između Michaela Schumachera i Lewisa Hamiltona u Monzi prije nekoliko mjeseci. Kako bi se približavali zavoju Schumacher bi zauzeo unutrašnju poziciju i tako onemogućio Hamiltonu da se poravna s prednošću ulaza u zavoj, da bi u zoni kočenja vratio svoju vanjsku stranu u svrhu prolaska kroz zavoj pri optimalnoj brzini. Iako su u pitanju dvije promjene pozicije, ova druga smatrala se dozvoljenom jer je, tehnički gledano, u pitanju pravilna putanja za prolazak kroz zavoj. Odsad to više neće biti moguće. Striktno gledano, jedna promjena smjera bit će maksimum što je dozvoljeno za obranu pozicije.

Drugo važno pravilo doneseno je potaknuto situacijom na VN Kanade. Osim što će limit od 2 sata regularne utrke i dalje biti na snazi, sada se dodaje i novi limit od 4 sata koji će se aplicirati na sve utrke koje će možda biti pogođene iznenadnim okolnostima kao što je slučaj bio u Montrealu.

Nakon što su Sebastian Vettel u Koreji i Michael Schumacher u Abu Dhabiju rezali zavoje pri svojim ulaznim krugovima (bilo u kvalifikacijama ili treninzima), FIA je odlučila da to odsad više neće biti dozvoljeno, bez obzira koji su razlozi.

Još jedno značajno pravilo vrijedit će od iduće sezone – svi vozači koji u trenutku izlaska sigurnosnog automobila zaostaju više od kruga za vodećim moći će ga prestići i vratiti se na svoju poziciju na začelju kolone. Ovo pravilo zadnji put je vrijedilo još 2009., nakon čega je zbog sigurnosnih razloga ukinuto.

25 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Jacky

katastrofa sta rade,formula vise nije sta je nekad bila,al se slazem da u slucaju sigurnosnog automobila,oni koji zaostaju za puni krug maknu onima koji se bore za pozicije

zx6r

@goran Pogledaj ponovo, onaj koji je ispred ne drži se svoje crte i mijenja smjer tj. cima lijevo desno, nekoliko puta je došlo do kontakta među njima. Danas bi obojica dobili kazne prolaska kroz boksove ili čak crnu zastavu zbog opasne vožnje. Kako stvari stoje danas – svaki vozač će ići sam na stazu ( da ga neko nebi ometao ) i koji odvozi najbrži krug taj je pobjednik. Karte će se kupovati za svakog vozača posebno. http://www.youtube.com/watch?v=qp5f1hnVtwQ&feature=related još jedan video gdje se vide promjene smjera. Ne kažem da treba vijugati stazom ali treba omogućiti sporijem da se malo brani,… Read more »

Goran

zx6r sad si s ovim video dokazao ono sto ja am i rekao a ne ti! Nema blokiranja! I onda imas ovo sto si pokazao …tko je tu koga blokirao NITKO NIKOG! i upravo zato su se malo malo pretjecali i to ja i zelim! a ako je neki vozac toliko odbar nece ni dozvoliti da mu netko prida pa se nece morati bojati te zabrane blokiranja i ja sam za to novo pravilo!

Ferrari power

ZX6R odlican odabir

tex

ovo zadnje je jako dobro, konacno ce se ovi koji zaostaju preci naprijed da nebude bilo izmedu onih koji se bore za prvo mjesto kao sto je ove godine bilo situacija vec par puta. da je izmedu prvog i drugog bilo tri auta koji zaostaju cijeli krug 😀

a ova ostala pravila, pa kolko su dobro tolko i losa. samo mi ovo pravilo o promjenu smjera. pa logicno mi je ako vozac prode ispred drugog vozaca, da zauzme poziciju koja mu najbolje odgovara za prolazak kroz zavoje

Šumi Fan

http://www.youtube.com/watch?v=dCgfGSM2Foo ovo su bila vremena bez puno pravila

dejvi

F1
sezona: 2024
staza: Monza
vrijeme utrke: 14:00h

vozači su spremni u svojim boxovima ( čitaj TRIBINAMA ), sa džojsticima u rukama nestrpljivo čekaju da odvezu krug za zagrijavanje i početak utrke

junuz

Malo sam priglup,jel neko može da mi pojasni smije li se volan držati sa obadvije ruke ili dešnjaci lijevom i obrnuto.I naravno smije li vozač jesti kalje ili graha prije trke odnosno dali je prdež nešto kao kers

ana

super, ovaj iza tebe ima drs i još se ni branit ne smiješ, najbolje da se jednostavno maknu… let them race!!!

Goran

po tvom je onda najbolje da ugrade male ralice naprijed pa samo se gurat po stazi i terat ostale ljevo desno da te nemogu precteci! Pravila su ova sadasnja glupa ogranicenje budgeta nesmijes testiranja raditi sad hoce 1,6 motore pa onda nek dovedu ficeke pa nek se utrkuju s njima i ugrade drs na njega! Formula 1 je najbolje auto moto natjecanje na svjetu tu trebaju biti najbolji s najboljom tehnologijom elktronikom i najbolji vozacima! Sad se sve svodi na aerodinamicki grip u kojem je najbolji red bull! Da su stara pravila od 2006,2007 nebi ni blizu tako bilo! no… Read more »

Goran

zX6r a sta bi ri vijugao po cijeloj ravnici jer je netko brzi da te nesoze preci? to je tebi u redu pa ako je netko brzi nema on sta blokirati nekoga po ravnom trebas ici ravno a ne ko hamilton ljevo desno pa onda jos nekog zakaci! I ovo je ok odaberes dio staze po kojem ces do prvog zavoja i amen ak je netko iza tebe brzi pa sta! sad ga treba ometat i nedat mu proci pa upravo radi ovih starih pravila na nekim stazama ni nema preticanja jer smiju blokirati druge vozace!

pajo

treba vratiti pravila iz 2005 god. i motore sa 23000 okretaja bez drs-a, kers-a i ostalih gluposti

ivanh

idiotizam,kretenizam.:-(

Mr.Jack

šta je slijedeće? ograničavnje brzine na 100km/h u utrci…i panduri sa radarom i lizalicama na svakih 500 m???
idiotarija

Šumi Fan

ovo za preticanje je velika glupost znaci ako jednom odbranis odes iz idealne putanje nema povratka pa ovo je van pameti.Stvarno ce napravit sranje od f1 PUSTITE NEKA SE LJUDI UTRKUJU

zx6r

Katastrofa, ako je neko brži a ovaj ispred se ne smije micati znači samo jedno – prepišavanje sporijeg bez pol muke. Gade mi se ta nova pravila i oni koji ih donose. Ma ugradite im i žmigavce na bolide pa kad ovaj iza upali žmigavac onaj naprijed neka odmah uspori pa će to biti jako zanimljive utrke!

Fangio

Meni se sve to skupa uopce nesvidja. Ja bi pustio vozace da se utrkuju kako znaju i umiju, kaznio bi naravno namjerno udaranje, izguravanje, kracenje sikane i sl.
Neznam kako uopce uspjevaju preteci ikoga uz sve ove zabrane.

|CRO|-Ferrari

jedino dobro pravilo mi je da vozači mogu pretec sigurnosni automobil i vratiti se na poziciju a ovo ostalo neznam sto pokusavaju vise sa tim pretjecanjima

hyuna

mars32 mislim da se to radi kako bi svi bili jednaki sto se tice kilomtraze i svih drughi sranja jer sigurno bi se netko buni.

mars32

pozdravljam ovo zadnje pravilo jer će tako restart biti zanimljiviji, mada su mogli to riješiti na bolji način – sigurniji, i to tako da vozači zaostali za cijeli krug ili više, uspore i propuste vozače koji su ispred njih u poretku, i na taj način formiraju poredak od prvog do zadnjeg bez da sporiji vozači voze nekoliko krugova punom brzinom kako bi došli na začelje kolone, a na stazi postoje uvjeti (čišćenje staze od dijelova bolida, pružanje prve pomoći itd.) za sporu vožnju iza SC-a to propuštanje bi se moglo napraviti nakon start/cilja u izlaznom krugu SC-a, tako da svako… Read more »

hyuna

prvo pravilo je smece, drugo su trebali sankcionirati odavno, trece je jedino najnormalnije svi vozaci na svojim pozicijama kako treba biti.

Ivan Šurbek

Opet oni uvode neka pravila, samo nedostaje da uvedu pravilo o tome da se samo jednom u krugu smije pokušati preteći….

McGajo

Ma nek se manu pravila i puste ljude da se utrkuju!

filip DU

OVO ZADNJE PRAVILO MI JE NAJ BOLJE ZBOG TOGA JER BI SE DOGADALO DA NA PRIMJER IZMEDU DRUGOG I TREĆEG BUDE 2 AUTA KOJA ZAOSTAJU 1 KRUG PA VOZAĆ NE MOŽE BITI BLIŽE OVOME ZA PRETICANJAILI , ALI SU I OSTALA DOBRA 😉 😉 😉

Related Posts