Dvije DRS zone u Abu Dhabiju donijele su nam zabavna preticanja u stilu “ja tebe pa ti mene..” (u istom krugu). Pored dvoboja Button-Weber, “ja tebe ti mene” izveli su još i Paul di Resta i Sebastien Buemi s time da je Švicarac izvukao deblji kraj. Razlika između bolida je velika pa više nismo vidjeli slična preticanja. No, DRS je obavio svoj zadatak, barem na jednom svom pravcu. Istina, broj preticanja u Indiji pao je na rekordno loših 28 (Monte Carlo i Silverstone po 29.., Montreal 125..) jer su auti dovedeni do svojih maksimuma a time egzaktnost ponovo vlada kao i u godinama prije.

Rezime DRS-a je da ima velike koristi jer povećava broj preticanja. Naravno, to su umjetna preticanja koja starijim ljubiteljima podiže obrvu..DRS je nužno zlo za koje je dobro da postoji na ovom stupnju razvoja formule 1, bolje rečeno povratka F1 starim vrijednostima ako se to ikada dogodi.. Ako buduće promjene pravila u konstrukciji bolida budu tako dobre da se vrate stara dobra preticanja bez pomoći DRS-a, Kersa ili brzo raspadajućih guma, onda će ovo stvarno biti samo “nužno zlo” koje nas je zabavilo ali i pomoglo da vozači shvate da su preticanja moguća i na drugim dijelovima trkališta. Jer, najveći broj preticanja ne zahvaljujemo DRS-u nego mozgovima najboljih vozača na svijetu koji su shvatili da je nešto moguće ili više moguće. Jedan od najfantastičnijih podataka 2011. sezone bit će činjenica da se u Budimpešti preticalo na pet mjesta (!?), čak je Schumi nešto pokušao i na šestom..

Zašto Red Bull i Ferrari zadržavaju Marka Webera i Fillipea Massu kad je toliko očito da nisu dorasli Vettelu i Alonsu!? Dvije su teorije. Ili prvi vozači u momčadi ne žele sebi mutiti vodu nego nastoje da se ništa ne promijeni ili momčadi ne žele da vozač ode nekamo drugamo i otkrije tajne. Treće nema. Šimecki je bio jedini pravi rezultat za ono što su Australac i Brazilac napravili ove godine. Za Massu sam uvijek tvrdio je druga liga ali me zato Weber jako iznenadio. Uspio je samo dva puta biti drugi iza Vettela što je za zatvor. Trebao bi se Bernie i tu ubaciti s nekim novim pravilom. Npr. vrhunske momčadi moraju imati oba vrhunska vozača a ne statiste.

Od 20-ak mladih lavova koji su prošli tjedan u Abu Dabiju dobili priliku voziti formulu 1, sigurno ima par koji bi pojeli Webera i Massu zajedno. Iznad svega ostaje gorak okus da se Red Bull i Ferrari ne bi mogli nositi s dva ista vozača. Vidjeli smo što je sve u stanju napraviti Fernando Alonso kad je suvozač brži od njega..Sad su se on i Hamilton kao pomirili u Abu Dabiju ali to si mogu zataknuti za šešir. Kad je trebalo pokazati pravi sportski duh, obojica su bili trube. Obojicu obožavam kao vozače, isto kao i Schumachera. No, njihove moralne postulate i ne baš. F1 je još uvijek spada pod sport pa želim vidjeti i sportski duh koji je za njih trojicu na vrbi sviralo.

McLaren skuplja simpatije cijeloga svijeta jer ima dva jednaka vozača koja su to i dokazala ove godine pobijedivši po tri puta svaki. I ne samo to. Hamilton i Button se jedini smiju potući na stazi. Istina, to se događa rijetko, kao npr. dvije godine zaredom u Istanbulu, ali ta kondicija postoji i zato McLarenu kapa dolje. Vidjet ćemo slijedeće godine da li će tako nešto zadržati i Mercedes. Ove je godine to bilo lako i razumljivo jer su postolja bila daleko. Vjerujem da će isti princip ostati i u 2012. kad se očekuje približavanje vodećima. Ima li netko tko ne bi želio vidjeti Schumachera u Red Bullu, barem jednu utrku?

Navijat sam prestao za praznik rada ’94. ali smijem reći da mi se jako sviđa Lewis Hamilton, osim spomenutih njegovih ljudskih karakteristika za koje se bojim da nisu neko cvijeće. Jako me zasmetalo što u Singapuru nije htio ni podići glavu kad ga je Massa zvao da rasčiste probleme. Srećom, u F1 vozača gledamo nešto drugo a to je brzina. Dok Vettel ne sjedne u neki slabiji auto, Hamilton je po meni broj 1. Moguće je da je to i Vettel ali nećemo znati još neko vrijeme. Tek kada budemo zbrajali sve učinjeno u raznim okolnostima, znat ćemo tko je najbolji od najboljih. Trojku najboljih trenutno zaokružuje Fernando Alonso koj nije kriv da Ferrari nije bio brz na tvrđim gumama..Kako je moguće da to nisu uspjeli posložiti cijelu godinu, viša je matematika..

U 2012. još će dvojica gledati prema vrhu. Ludi Kimi Raikonen (ako se vrati) neće imati pravi auto jer Williams je nabavio novi motor (Renault) ali ne i konstruktore da to poslože. Michael Schumacher neće imati dob za još jednu čaroliju pa svijet ostaje na Niki Rosbergu dovoljno brzom da se bori za postolja ako Ross Brawn i strašan konstruktorski tim poslože pilu.

1. Australia - 29
2. Malaysia – 61
3. China - 85
4. Turkey - 126
5. Spain - 90
6. Monaco - 28
7. Canada - 125
8. Europe - 42
9. Great Britain - 28
10. Germany - 52
11. Hungary - 54
12. Belgium - 91
13. Italy - 43
14. Singapore - 54
15. Japan - 75
16. Korea - 46
17. India - 27

Ukupno = 1056

Goran Dijaković

72
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
72 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
44 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Guest
alex

Vidim da dosta ljudi i dalje misli da je 2007-me Ham.bio brži od Alonsa! Završili su sa jednakim brojem bodova,iako je Ham.imao neospornu podršku tada prvog čovjeka Rona Denisa i ekipe.A vidjeli smo svi koliko je to važno.

avatar
Član
Grayowl

Kad je sposoban

avatar
Guest

TeaKong za sve savjete, probleme i ostale nejasnoće samo pitaj avalona on ti je jedan strašno bistar tip koji voli svakom loncu biti poklopac.

avatar
Član
avalon

TeaKong…. ma to oni u žaru “borbe”…afektu “udru” jedno m više pa ispadne kimmi 😉

avatar
Član
TeaKong

Ja bih samo da pokušam prosvijetliti ove što navodno navijaju za Kimija da se ne piše Kimmi nego Kimi.

avatar
Član
Grayowl

Zbog čega to nije bil i Weberov problem?Imali su iste bolide i bolidi su imali iste mušice.Problem je kaj je vettel teral bolid do maksimuma(a i ove sezone je to radil) i to je ,jednim djelom,utjecalo na kvarove.Kad mu je bolid pouzdan,samo nebo mu je granica.Isto je radil i kimi.Baš me zanima koliko bi utrka završil ove sezone da motori nemaju limitirane okrete i sva ostala teh. pomagala koja onemogučuju drajvera da sj..e motor,prokližu mu kotači kod starta i sl.

avatar
Guest
Schumi

@Grayowl ne slazem se sa tobom u vezi Vettela. Sjecas se kako je Vettel poceo proslu sezonu? Onu sto ti mislis da nije zasluzeno osvojio. Prve 3-4 utrke je bio stalno u vodstvu, dok mu se ne desi tehnicki kvar. Da sada ne nabrajam koji su mu se sve kvarovi desavali. Znaci problem Red Bulla te sezone je bila pouzdanost. I bas zbog tih kvarova Webber se nasao u takvoj poziciji, da bude ispred Vettela. Vettel je sam izjavio da je proslogodisnji bolid bio dominantniji od ovogodisnjeg. I to je zaista istina. Kada bi Vettel odustao, Webber bi pobijedio. Webberu… Read more »

avatar
Član
Grayowl

Niš efikasnoga.A kaj se tiče naslova-ajde stavite na glasanje koliko ga je “zaslužil”.I za razliku od većine -jesam objektivan.Iako navijam za ferrari,kad je izvedba bila takva,”popljuval” sam ih,a vi svoje idole branite i kad su krivi više od ovih kaj sjede u remetincu.I btw,nikad nisam ulazil u komentate šbbkbb.
Ako vam smetaju moji komentari,nemojte ih čitati i bit će vam lakše u životu.

avatar
Član
Alen_HAM

pola postova ne uspijem procitat do kraja jer mi cpu mozak skoci na 100 %,pa ga moram malo oladit…

avatar
Član
Alen_HAM

ajme koliko filozofaaaa

avatar
Član
campo

Grayowl- “kralj objektivnosti” – dok jednom vozaču po teoriji “što bi bilo kad bi bilo ” pripada i više naslova nego što je osvojil, ovom drugom oduzima i ovaj jedan pošteno osvojen . Doista što imaš protiv tog čovjeka?

avatar
Guest
Kurati macan

ovo više nema smisla pobjede ferrarija su rijetke ko dijamanti, a fetelj namješta svaku utrku s fiom

avatar
Guest

vidim ovdije ima komentara širih i daleko dužih od same kolumne, ali kak ste vi ljudi subjektivni to je nenormalno ako se slučajno jedna riječ kaže ne protiv vašeg idola nego ako se slučajno spomene vaš idol u članku odmah se skače ko mačka u oči idu se vadit statistike spominju se naslovi koji su trebali ili nisu trebali pripast nekome, dajte ohladite malo pa ne natječemo se ko će više nahvalit nekoga. Neki dan smo komentirali skoro istu stvar DelaRosa spomene Ham-a, Alonsa i Vetella odmah se skočilo branit Buttona njegovu visost Schumachera, pisali ste protiv DelaRose, sad Gdin.Dijaković… Read more »

avatar
Guest
DBXZDF

*treba

avatar
Guest
DBXZDF

*sporon bolidu

avatar
Guest
DBXZDF

meni je smisno kad napise da se vettel trebe dokazat u sporijem bolidu a hamilton je ka ok, vec se dokaza u soron bolidu, a ovi vozia za torro rosso a ovi otkad vozi vozi mclaren

avatar
Član
Grayowl

Zabrijal krivi film

avatar
Član
Grayowl

Sorry.Maj veri big mistejk.itvud not hepn enimor

avatar
Guest

nitko se kroz utrku nije sjetio zapravo NE pretjecati (kad bi mu se ukazala prilika) u prvoj DRS zoni, i tako se zapravo samo još više približiti bolidu ispred sebe pa da, ostavši tik iza bolida iskoristi priliku za pretjecanje čekajući drugu DRS zonu i onda kad ga pređe ovaj mu nemože vratit i još uz to ima cijeli krug za udaljit se što više ako da mu u sljedećem krugu ovaj drugi ne bude prijetnja… a i ako bude može se nadat da nije pametniji od njega i da će pokušat napasti u prvoj DRS zoni…

avatar
Guest
matija

o cemu ti pricas Jenson i Mark nisu bili u Brawnu skupa bože dragi

avatar
Član
Grayowl

I za alonsa nisam rekel da neće postići ništa više od sadašnjeg,nego “možda” neće postići.Grize on ali slabo.Par puta su ove sezone ukakali boks i to ga je koštalo boljih pozicija i to sve zbog igranja na sigurno.
Na ukakali,mislim na njegov stil vožnje.Dobro je balansiral brzinu i potrošnju guma čime je mogel ići puno kasnije u boks od ostalih(Button je za to majstor svih majstora) ali su išli na sigurno je sigurno.

avatar
Član
Grayowl

Eh da,da dodam još za vetela.I Alonso je osvojil 2 naslova za redom i to zbog dobrog auta.Za njega vrijedi isto ko i za vetela.Ako si stvarno toliki talent i dobar vozač,osvojit ćeš naslov sa još nekom momčadi.Manje-više su svi prvaci osvajali naslove sa bar dvije momčadi.Zato i tvrdim da se vetel treba dokazati(ma može i u crvenom bolidu).