Treba priznati ― odraditi ostatak sezone za titulu prvaka Vettelu je sad još samo formalnost. No bit će zanimljivo pratiti bitku za drugo mjesto u vozačkom poretku, iako je jasno da manje-više sve ekipe gornjeg reda već prebacuju fokus na 2012. godinu…

Čini se da ove godine najave u smjeru “ova staza neće odgovarati Red Bullu” univerzalno završavaju s njihovom pobjedom. U teoriji (koju smo više puta čuli iz raznih izvora), zbog toga što su na Monzi motori u prvom redu, Red Bull bi tamo trebao biti nešto slabiji s obzirom da Renaultov motor navodno ne može ponuditi performanse koje imaju Mercedesov ili Ferrarijev V8. Samo se čini da je to Red Bullu netko zaboravio reći, pa je ― po inerciji ― pobijedio.

Preciznije rečeno, pobijedio je Vettel, još čvršće zapečativši zadnje nade u nekakav hipotetski veliki preokret na kraju sezone. Ali, za razliku od svojih do sada čestih pobjeda kojima je prethodio Pole position i vodstvo od početka do kraja cijele utrke, ovaj put ipak se morao, iako kratko, probiti do prvog mjesta. Enormno agresivan ali precizan napad na Alonsa u početku utrke, u kojem ga nije nimalo pokolebalo nekoliko metara voženih po travi na koju ju je Asturijac jednako agresivno otjerao, uzvratilo je vatru onima koji Nijemcu inače vole zamjerati nedostatak inicijative za napade. Samo neka ubuduće bude još takvih spektakularnih manevara…! (Dodajmo da mu ta pobjeda uopće nije bila toliko neophodna ― mogao je komforno završiti i na drugom, trećem mjestu i opet ostati čvrsto na putu prema vozačkoj tituli broj dva.) Dakle, još 25 bodova, zasluženih bez prigovora.

A kad spominjemo Alonsa, treba priznati i Španjolcu da iz tog Ferrarija, očito duboko ispod razine Red Bullovog bolida, uspijeva izvući abnormalno mnogo. Da ga u Singapuru posjednu i na crveni tricikl, vjerojatno bi na kraju ostao ispred Virgina i HRT-a (i možda Maldonada). Slično kao i u Španjolskoj, startao je utrku kao katapultiran, i nakon malog vijuganja i juriša na prvi zavoj Variante del Rettifilo (i on malo po travi), nakon prvog kruga našao se u vodstvu. Treće mjesto nastavilo je njegov popriličan broj utrka koje završava na boljem mjestu nego što se kvalificirao ― i čini se da je to sve na što Ferrari može zasad ulagati, s Red Bullom koji jednostavno ne može izgubiti Pole position.

Alonso je time zauzeo drugo mjesto u poretku vozača, i čini se da će to dalje biti glavna bitka koju treba pratiti. Nije ni najmanje izvjesna ― Španjolac ima 172 boda, Button i Webber su na samo pet bodova manje, dok se Hamilton šulja s još devet bodova iza njih. Uglavnom, te razlike su itekako premostive kroz šest utrka koliko ih još imamo na kalendaru. Dok Vettelova razlika od 112 bodova više nije.

U poretku konstruktora dilemi ima znatno manje. Štoviše, gornjih pet ekipa je toliko razmaknuto da se svaka nalazi u svojoj “stotici”: RBR 451, McLaren 325, Ferrari 254, Mercedes 108 i Renault 70. Eventualno bi još moglo biti trenja između Mercedesa i Renaulta, iako s novom formom koju Nijemci imaju (uključivo revitaliziranog Schumachera), Renaultu bi to bila gotovo nemoguća misija. Interesantniji će biti dvoboj u srednjem redu: onaj Force Indije i Saubera koji su na 36 odnosno 35 bodova, a možda se i Toro Rosso pridruži, koji je na 29.

No, vratimo se Monzi, i to preostalom čovjeku s postolja ― Jensonu Buttonu. S izuzecima ispadanja kod kuće i u Njemačkoj, Britanac je nastavio svoj niz uvjerljivih utrka u kojima izvrsno balansira agresiju, čuvanje guma, taktiku i mnoge druge suptilnije parametre. Štoviše, to mu ide dovoljno dobro da u vozačkom poretku bude ispred momčadskog kolege. Razlika je samo devet bodova, dakle praktički simbolička, ali sasvim dovoljna da razuvjeri one koji su slutili dugoročno apsolutnu Hamiltonovu dominaciju u Wokingu. Ovo je, naravno, Buttonu najbolja moguća preporuka za taj novi ugovor s McLarenom o kojem se ovih dana toliko priča. Istina, nije ni Hamilton imao lošu utrku, ali sad je teško previdjeti da je posljednje tri utrke Button svaki put bio na postolju, a Hamilton niti jednom.

Schumacher nas je podsjetio na neke svoje stare, bit ćemo zlobni pa reći ― “navike”. Dupla promjena linije u obrani pozicije, inače zabranjena, bila je dovoljan razlog da krene lanac tužakanja prema FIA-i, koji je rezultirao upozorenjem da Nijemac mora ostaviti dovoljno prostora napadaču. Pristalice Hamiltona će reći da ga je Schumacher doista nepravedno blokirao, dok će navijači Nijemca reći da njegove linije nisu bile znatno drukčije od onih drugih vozača, niti su posebno ugrozile Hamiltona. Istina je, kao i obično, negdje između; indikativno je, međutim, što je Button istog tog Schumachera s kojim je Hamilton muku mučio kroz krugove i krugove, pretekao nakon samo nekoliko zavoja pošto mu se zalijepio na mjenjač. (S druge strane, Hamilton je možda nešto obazriviji s obzirom da već zacijelo ima traume od odlaska sucima i obrazlaganja svojih manevara.)

Što se Webbera tiče, ove je godine Red Bull toliko konzistentan, da je njegovo odustajanje gotovo bilo čudo. Konkretno, ovo je bilo prvi put 2011. da Red Bull ne završava s oba bolida u bodovima. Sudar s Massom koji ga je koštao prednjeg krila već je zacrtao silaznu putanju, da bi kratko potom ispadanje u Parabolici završilo GP Italije za Australca. Razočaravajuće, jer bi eventualnim završetkom na postolju zadržao drugo mjesto u vozačkom poretku. Felipe Massa nije toliko izgubio ovim karambolom, već je šestim mjestom kući donio osam bodova. Možemo reći, potpuno u skladu s Brazilčevim standardima ove sezone: prosjek plasmana u završenim utrkama do sad mu je 6,3. Za generalne standarde Formule 1 vrlo dobro, ali za ono što bi gazde u Maranellu željeli, vjerojatno i ne, mada i sami priznaju da je Ferrari F-150°th F-Scuderia² Italia°, ili kako se god već zove, razočaranje.

Dodajmo i da je Monza oborila ovogodišnji rekord odustajanja ― osmero vozača nije klasificirano, dobrim dijelom zahvaljujući onom metežu na startu, kad je Liuzzi izveo bočni desant na kolonu koja je prolazila kroz Rettifilo, i zbog koje je dobio kaznu od pet kvalifikacijskih mjesta za sljedeći nastup. Problem je, što iza HRT-a na gridu nikad nema pet bolida iza kojih bi ga se moglo staviti. Inače, do sada je rekorder po odustajanjima bio GP Malezije, s njih sedam.

Slijedi nam atraktivan GP Singapura. Ne želimo niti pomišljati na one priče da Alonso voli Singapur, jer jedino što time može rezultirati je Vettelova pobjeda s četrdeset sekundi razlike. A i neki Red Bullov 1-2 ne bi bio iznenađenje. Uostalom, to Vettelovo prvo mjesto više nije niti važno, jer kao što je rečeno, sad će glavna utrka biti ona za drugo vozačko mjesto. Mada je teško zamisliti da bi bilo koji od vozača koji na njega pretendiraju bio iskreno zadovoljan drugim mjestom (ipak su svi oni super-kompetitivni tipovi), svakako će kroz preostale utrke još biti atraktivne borbe među njima.

Au Revoir, Nick

…reče Eric Boullier ovih dana, nagodivši se s Heidfeldom oko njegovog definitivnog odlaska iz Renaulta. Na njegovo mjesto došao je, kao što znamo, Bruno Senna, i već u Monzi skupio svoja prva dva boda.

U međuvremenu, ovo bi Heidfeldu moglo prijetiti krajem aktivnog utrkivanja u Formuli 1, osim ukoliko uspije ščepati neko od slobodnih mjesta u ekipama nižeg reda, koje bi možda bile privučene njegovim iskustvom oko razvoja bolida. Ako ipak ode u neku drugu seriju, ostat će upamćen kao čovjek s mnogo nesretnih rekorda ― najviše bodova bez pobjede, najviše drugih mjesta bez pobjede, najviše postolja bez pobjede… Sve u svemu, najuspješniji vozač od onih koji nisu nikad pobijedili.

S jedne strane, priličan peh doći toliko blizu pobjedi ali nikad ne konačno doći do tog pobjedničkog pehara, ali s druge strane, ako mu to nije uspjelo u toliko godina karijere, ipak se ne može baš sve svaliti na peh.

Sezona br. 16

Dok, dakle, jednom Nijemcu sredinom sezone prijeti F1 mirovina, jedan Talijan je još odgodio taj rok za barem godinu dana. Riječ je o Jarnu Trulliju, za kojeg je potvrđeno da će u Lotusu (čini se, uskoro nazvanom Caterham) voziti i 2012. godine. To će mu biti šesnaesta sezona u Formuli 1, a naravno treća u ovoj ekipi.

Talijan je momentalno vodeći od svih vozača “mladih” ekipa, mada naravno ne po bodovima, već po najboljim do sad ostvarenim plasmanima: ima dva trinaesta mjesta, što ne treba zanemariti. Čini se da se dobro uklopio u ekipu, i ona dobro formirala oko njega, jer sudeći po dosadašnjim poslovnim i kadrovskim potezima Tonya Fernandesa, teško bi bilo zamisliti da on prihvati nekakvo polu-rješenje, osobito ako sluti da mu postoji neka bolja alternativa.

S druge strane, mnogi bi u njegovom kokpitu željeli vidjeti neko od perspektivnih mladih imena iz GP2 ili sličnih serija, koja se često spominju u medijima. Jer, unatoč svim Trullijevim neospornim kvalitetama, bilo bi teško sad očekivati neke nevjerojatne podvige od njega ― uostalom, realno rečeno, radi se o čovjeku koji je kroz cijelu karijeru bio samo prosječan vozač u prosječnim ekipama. Nikad toliko loš da bi mu o(p)stanak u Formuli 1 došao u pitanje, ali i nikad toliko dobar da bi dobio priliku biti primarni vozač u nekoj momčadi teške kategorije.

Oton Ribić

36
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
36 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
21 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Guest

@deda
Jer sam brzopleto poslao uredniku materijale, prije nego što sam provjerio da li sam pejstao unutra sve što je potrebno. 🙂 Bit će u sljedećem Retrovizoru.

avatar
Član
Kustelaar

sine avalone, da on ima magisterij, nebi tako prico..ali dobro, necemo dalje o tome! vettel prvak!! vamos nando

avatar
Guest
Davor

Ferrarista za tebe kao da je vrijeme stalo…90-te su odavno zavrsile kao i garancija da ces uvijek biti pobjednik ako imas novce.Novac ce naravno uvijek biti vazan za uspjeh ali dosla su vremena kad upornost i kreativan rad su jednako vazni sto prije nije bio slucaj.Uvijek cu navijati za ferrari ali postovat cu i renaultove,bravnove i red bullove uspjehe koji su plod upornog rada.

avatar
Član
avalon

ako se honda i razbacuje znanjem bar ima pokriće u magisteriju ali ..nije mi jasno na osnovu čega se ti razbacuješ ? time šta si na tehničkom faxu ? 🙂 izgleda da ti je honda povridija taštinu pa kad ne možeš uzvratit argumentima u nemoči uzvračaš nekakvim bljedunjavim pokušajem omalovažavanja i vriđanja . je da je napad najbolja obrana ali ne baš svaki put i po svaku cijenu kustelaaru 😉

avatar
Član
Kustelaar

@HONDA ti si vidim jucer slucajno sjeo na daljinski, i okrenuo se net tv i vidio si neke sarene cudne autice kak voze jako brzo i sad si jako pametan, kladim se da si guglo stevena hawkinga da vidis o cem pricam, nebi se iznenadio da si i na wikipediji malo cito o f1 pa se tu sad razbacujes “znanjem”! lupaj si dekana koji ti je potpiso taj kvazi magisterij…hvala, do slusanja!

avatar
Guest
deda

Zakaj ovaj put u retrovizoru nema nagrada za potez utke, razocaranje utrke itd….?

avatar
Član

@ferrarista – “dođite na silverstone i u monzu pa ćete vidjeti kojih navijača najviše ima u formuli. ” – znaci ti ides onom : kud svi tud i celavi mujo… to dovoljno govori o tebi kao “navijacu”

avatar
Član

wow… koliko teksta! mogli bi ti dati kolumnu na GP1. još dva ovakva posta i prešišat ćeš Jergovića i Dijakovića zajedno!

avatar
Guest
ferrarista

ono što sam mislio reći pametnjakovići je to da za mene može vettel 10 godina biti prvak ali ću ja uvijek biti sretan ako ferrari bude bolji od mclarena odnosno alonso od hamiltona… za williams sam rekao da jesu velika ekipa (kao i ferrari prije schumija) ali već dugo za mene nisu konkurentni… a ako ste vi prije deset godina navijali za jednu od te tri najstarije ekipe, kako to da ste samo odjednom počeli navijati za red bull? jer mi se čini da takvih ima najviše u zadnje vrijeme… ako sam nekada navijao za ferrari, onda ću navijati za… Read more »

avatar
Guest
T-M

ferrarista znas onu ispeci pa reci 😉

avatar
Guest
HONDA

Kustelaar ja sam magistrirao tehnički fax, ali kakve to ima veze. Ovo što si ti napisao zbilja je bezpredmetno, u isti koš Howkinga, Picassa i Alonsa. Uzmi bubnjeve pa lupaj po njima!

avatar
Član
Kustelaar

gle…nemojte svi pljuvat po ferraristu..covjek je relativno dobro reko..to sto vettel radi, moze bilo tko cak i sa sirijskom vozackom..ovogodisnja f1 se svodi na borbu adriana neweya i alonsa i hamiltona…ja sam na tehnickom faxu i strasno cijenim adriana neweya, taj je zasluzio sve sto je steven hawking ikad dobio i jos malo vise, njegov genij je neosporan, i daleko je ispred svih ostalih, ali ono sto alonso radi u ferrariju, to je umjetnost, ali doslovno, u rangu picassa, van gogha i ayrtona senne…tko prati f1 dosta dugo, znat ce o cemu pricam, ostali, rokajte po ovom minusu do prekustra

avatar
Član
avalon

e moj ferrarista…treba si se držat one stare poslovice ” manje riči , manje štete” 🙂 po tebi niko ne bi treba navijat za RB , TR , force indija mercedesa GP , virgin , HRT i team lotus jer ovo su sve mlade ekipe , a među tim mladima RB je “najstarija” . predloži ti berniu da osnuje neku special F1 di će se utrkivat samo ferarri i mclaren 😉 jer pravi i vatreni ljubitelji ka ti navijaju samo za jednu od ove 2 ekipe . koliki si ti pravi zaljubljenik govori šta si iz konkurencije izbacija čak i… Read more »

avatar
Guest
HONDA

Ferrarista po tebi bi vozili samo dvije momčadi i dva vozača. U biti šta se ja trudim demantirati ovakve gluposti kakve piše ferrarista! Pazi, on čak mrzi Hamiltona, pa to je umobolno!!!

avatar
Član

@ferrarist… istina je da su ferrari i mclaren institucije u F1 i da imaju najviše navijača, ali to ne mijenja činjenicu da ti baljezgaš gluposti. Također je istina da su Alonso i Hamilton fenomenalni vozači, ali ni to ne znači da su jedini koji predstavljaju tu malu grupu izvanserijskih vozača. I ne razumijem zašto netko ne bi navijao za ekipu koja je “jučer počala voziti”. Eto recimo da si ti neka velika (sposobna) faca i da organiziraš neku hrvatsku ekipu u F1 ja bih vrlo rado navijao za tvoju ekipu i mislim da bi to bilo baš fora. Međutim pošto… Read more »

avatar
Guest
Lucho

po tome Renault nikad nije imao navijače, a Schumacher i Alonso su postali face tek kad su došli u Ferrari.

avatar
Član
Viry-boy

@ferrarista zaboravih, ovo za navijanje ti je za :facepalm:

avatar
Član

@ferrarista – aha, zanci da Vettel dode u Ferrari ili McM, nebi bio neki tamo balavac, vec bi bio vozacina..jao, jao

avatar
Član
Viry-boy

E moj “ferrarista” nisi si sam kriv!!

Čujte ga; “2005, 2006 je to dokazao kad nije imao najboljeg bolida…” Još bi ti za 2006. čovjek povjerovao (iako je i tada R26 bio ako ne najbolji onda drugi najbolji bolid) ali takvo sto reći za 2005., kao što kaže Ronin tebi fali koja daska u glavi! 😉

avatar
Guest
Ronin

ferrarista, tebi fali koja daska u glavi 😛

avatar
Guest
ferrarista

iako sam strastveni navijač ferrarija, držim da pravi ljubitelji formule jedan navijaju ili za ferrari ili za mclaren!!! williams je, na žalost već odavno otpao… to vam je kao hajduk-dinamo; real-barca… što znači da je jedini konkurent alonsu (kojeg i najveći znalci smatraju najkompletnijim vozačem danas), upravo hamilton (koliko god ga ja ne volio…) u prošlosti su to bili prost i senna i schumacher-mika, danas su to njih dvojca. a vi koji navijate za vettela sada, nesumljivo ste navijali i za buttona 2009. godine i sutra ćete navijati za nekoga trećeg koji bude najbolji!!! jer kako može neki poznavatelj i… Read more »

avatar
Guest
HONDA

Sve čestitke RBR na vrlo ozbiljnom i studioznom radu kroz cijeli proces stvaranja bolida i utrkivanja u svim segmentima koji čine pobjedničku momčad. Zaslužili ste naslov!!!

avatar
Član
Ronin

no da di ste minusići kad ne znaš onda kopiraš http://is.gd/B8OlM7

avatar
Član

Otone ja navijam za tebe!!!

avatar
Član

Bravo Oton, lijep tekst, zanimljiv, ne bi smetalo i da je duži, ali nema se što više za reći. Htio bi samo nešto još nadodati za Heidfelda, iako znam da je mnogo toga već rečeno do sada. Nico Rosbeg je također već dugo u formuli 1 i bolji je vozač vjerojatno nego Heidfeld, ali je uvijek vozio u bolidima koji nisu konkurentni ni za postolje, a kamoli pobjedu. Vjerujem da je možda mogao negdje stići i do te pobjede, ali čovjek je bio u formuli 1 u krivo vrijeme. Pored Schumachera, Raikkonena, Alonsa, Montoye, kasnije Buttona, Vettela, Hamiltona, Masse i… Read more »

avatar
Član
ninno

mislim da se previše podcjenjuje Vettela za njegove sposobnosti.. evo “napokon” netko skida rekorde i naslove Schumija kojega isto niste voljeli pa opet niste zadovoljni.. zasluge najveće ide Adrianu koji je kroz aerodinamiku usavršio bolid i još jednom potukao Enzovu famoznu izjavu..
svaka čast RBR-u..

avatar
Guest
tifos

glup si V.alonso je najbolji vozač f1

avatar
Guest
V

Zato kaj navijaš za najpokvarenijeg vozača na stazi

avatar
Član
Ronin

Zašto sam sad zaslužio minuse?? 😛

avatar
Član
schumacherjezakon

Kompa tvoj problem što si ti isfrustriran Vettelom i RB. Ali pripremi se na još frustracija …

avatar
Član
Ronin

Mogo bi Alonso bit dobar slijedeće godine pošto već sad Ferrari radi na novom bolidu tj. kopira pojedine dijelove sa sadašnjeg RB samo Fry nije Newey ali nikad se ne zna možda učenik nadmaši učitelja. 🙂

avatar
Član
schumacherjezakon

Ako Newey izvuče još koji as iz rukava bit će teško i Alonsu i bilo kome drugome.

avatar
Guest
deda

Mogo ga je pocet hladit bar prije tri trke!

avatar
Guest
tifos

nažalost…ali sljedeće godine naslov ide u ruke Alonsu

avatar
Član
schumacherjezakon

Na radost …
I to zahvaljujući Vettelu a ponajprije genijalnom Neweyu

avatar
Član
iwanchek

nažalost…

( komentar na naslov članka)