Osim osvrta na po mnogo čemu atipičnu (i za lokalne navijače ne baš presretnu) utrku na Nürburgringu, dotaknut ćemo se i uloge kvalifikacija u ovoj sezoni, te paljbe kojoj je u posljednje vrijeme izložen izvjesni N.H. (34).

Sada kad se ono dovoljno puta dokazalo u praksi, mogu pravilo formulirati i službeno: nikad, nikad, nikad ne vjerujmo McLarenu kad najavljuje svoj loš nastup. Nakon kukulele-petka i izjava koje su zvučale pesimistično kao da na kvalifikacijama očekuju ispasti iz 107%, Hamilton je maestralno zgrabio pobjedu, a malo mu je nedostajalo i za pole position. Istina, zloguka predskazanja iz Wokinga ipak su donekle važila za nesretnog Buttona tako da vikend za McLaren nije bio baš apsolutno idealan, ali svejedno će se mnogi drugi članovi ekipe rado sjećati GP Njemačke 2011.

Jeste li usput uočili da je ovime sad kompletirana svojevrsna ironija prema domaćim navijačima petorice vodećih vozača? Nitko od njih nije na GP-u svoje države uspio doći ni do postolja (osim ako GP Europe smatramo Alonsovom drugom domaćom utrkom).
No vratimo se na utrku; osim što je točno na srediti sezone, ovaj Nürburgring ćemo pamtiti i po nekoliko drugih, za 2011. atipičnih događaja.

Prije svega, po prvi smo put ovdje vidjeli jasno ravnopravnu borbu trojice vozača za pobjedu, i to u tri različite ekipe. Unatoč Kini, Kanadi i Engleskoj gdje Red Bull čudom nije pobijedio, sve dosadašnje utrke pomalo su djelovale kao Vettel-protiv-dežurnog-izazivača, s time da su ti izazivači samo u tri od devet slučajeva uspjeli Vettela nekako stisnuti na drugo mjesto. Na Nürburgringu smo pak na čelu vidjeli nešto novo: formaciju Hamilton-Alonso-Webber, i dugo je u utrci djelovalo sasvim realno moguće da bilo koji od njih na kraju prvi prođe pod crno-bijelom zastavom.

Kad je ta zastava konačno zavijorena prema Hamiltonu, gdje je u tom trenu bio Vettel? Na gotovo pedeset sekundi zaostatka, što je još jedan prizor koji ove sezone nismo prije vidjeli. Naravno, to je instantno dalo municiju njegovim kritičarima, a neki pompoznije raspoloženi već dramatično pišu o “početku Vettelovog pada”, ali niti je vjerojatno da će ovaj jedan rezultat postaviti novi trend nakon devet drukčijih, niti bi nekakav blaži pad odsada nadalje mogao znatno ugroziti njegove visoke šanse za drugu titulu prvaka. Sa 77 bodova prednosti pred drugoplasiranim (i to Webberom koji će po potrebi dobiti komandu “držati razmak”) i devet utrka do kraja, Vettel više teoretski ne može izgubiti prvenstvo niti ako bude svaki put drugoplasiran, a u praksi, s obzirom na raspodjele bodova među drugim vozačima, i samo treća i četvrta mjesta zacijelo bi mu bila više nego dovoljna. U tom smislu se može shvatiti i Alonsov komentar kako mu je sad potrebno da i McLaren bude u vrhu forme, naravno da otkine još dio Red Bullovih bodova. Međutim, mada neutraliziranje Red Bullove prednosti, ako se nastavi, teško više stigne drastično promijeniti stvari u prvenstvu, taj trend donio bi ubuduće još zanimljivije pojedinačne utrke.

Druga interesantna pojedinost bio je odlazak Masse i Vettela u boksove na samom kraju utrke, kako bi samo jedan puni krug prošli na tvrdim gumama. To što niti jedan od njih nije kanio riskirati prelazak s potrošenih mekših na nove tvrđe gume pokazuje koliko su lošija vremena od njih očekivali (odnosno, koliko su uspjeli svoje meke gume čuvati od famoznog cliffa, naglog i drastičnog pada performansi).

Također, opet smo vidjeli koliko fantastično rizičnu igru ekipe vode proračunavajući gorivo. Nakon što je prethodni put Hamilton bio prisiljen štedjeti ga pri kraju, ovaj put je Alonso morao zaustaviti svoj bolid odmah nakon završetka utrke, kako bi u njemu još bila sačuvana ona jedna litra potrebna za inspekciju. (Ništa zato, dobri taksist-kolega Webber ga je provozao ― za publiku još i bolji prizor nego da samo mašu iz svojih bolida!)

Usred uzbuđenja koje je nastalo Massinim i Vettelovim ulaskom u boks na kraju utrke, bilo je lako previdjeti čovjeka iza njih ― Adriana Sutila, koji se došuljao iza njih te šestim mjestom, posljednjim unutar istog kruga kao i Hamilton, ostvario najbolji rezultat Force Indije ove godine, i najbolji osobni rezultat još od Spa-Francorchamps 2010.

Vozač utrke: Lewis Hamilton. Izvrsno obavljen posao i pošteno osvojena pobjeda ispred agresivno raspoloženih Alonsa i Webbera u ništa slabijim bolidima. Englez u zadnje vrijeme ili ima horror ili odlične utrke, a ova je među potonjima. Kandidat je i Kobayashi, krenuvši u utrku s deprimirajućeg osamnaestog mjesta, a na kraju zgrabivši dva boda, te Sutil, koji je cijeli vikend odradio na visini zadatka.

Potez utrke: Mark Webber i Lewis Hamilton. Njihovo međusobno napadanje, pretjecanje i nadmudrivanje u trinaestom krugu ono je zbog čega je Formula 1 atraktivna koliko to jest. Treba istaknuti i Hamiltonovo prelaženje Alonsa s vanjske strane na izlasku iz boksa.

Razočaranje utrke: Williams. Nakon kratkih uzleta u Monzi i Kanadi koji su sugerirali da ekipa lagano ostavlja za sobom najteže dane, stvari su se nažalost vratile na staro. Treća utrka za redom bez bodova, s jednim četrnaestim mjestom i jednim odustajanjem, te i dalje posljednji među konstruktorima (ne računajući “mlade” ekipe). Te toliko spominjane restrukturacije ne mogu prerano doći!

Nagrada za napredak: Daniel Ricciardo. Nakon što je na Silverstoneu još bio pod afektom nove sredine, na Nürburgringu se Australac kvalificirao samo 25 milisekundi (!) iza Liuzzija. Ako nastavi ovim trendom, vrlo će brzo staviti Liuzzija pod ozbiljan pritisak. Kao što su to za njega, uostalom, i najavljivali.

Nagrada za kolegijalnost: Mark Webber. Uočivši Alonsa kako stopira poslije utrke, ukrcao ga je na svoj bočni usisnik i odveo na proglašenje. Bilo bi interesantno vidjeti bi li istu uslugu napravio Vettelu.

Kvalifikacije u brojevima

Sa svim ovogodišnjim novostima u pravilima koje su olakšale pretjecanja, generalno je mišljenje da se važnost kvalifikacija time drastično smanjila. Možda naoko jest, ali jedan interesantan podatak sugerira drukčije.

Naime, u 2010. godini prosječno odstupanje svih klasificiranih vozača na svim utrkama između njihovog mjesta na gridu i plasmana na kraju utrke iznosi 3,52. Drugim riječima, u prosjeku su svi završavali utrku 3,52 mjesta “udaljeni” od onog na kojem su utrku započeli (bez obzira bilo to naprijed ili natrag).

Koliko biste odoka procijenili da ta vrijednost iznosi u 2011., barem u dosadašnjih deset utrka? Sedam, osam? Ne! Samo 3,22 ― što izravno znači da se završni plasmani na utrkama ove godine zapravo nešto bolje poklapaju sa svojim startnim gridovima!

Kako je, naravno, posve nemoguće poreći da ove godine ima više pretjecanja i izravne akcije na stazi, zaključak koji iz ovog možemo izvući je da većina pretjecanja zapravo proizlazi iz različitih strategija (naravno, prije svega guma), a ne od izravnih napada za mjesto, na istoj strategiji u istom stintu. To jest, vozači imaju više “oscilacija” pozicija kroz utrku, ali prema kraju oni se ipak postepeno sortiraju u redoslijed manje-više sličan onome u kojem su utrku započeli.

Nemojte krivo shvatiti, ni najmanje ne želim time reći da je to loše: dobrodošlo je da Formula 1 ima malo kaosa, nepredvidljivosti i akcije, ali redoslijedi na završetku ne bi smjeli biti čista lutrija.

Nick na laganoj vatri

Eric Boullier, gazda Renaulta, do sad nije baš previše štedio svoje vozače niti ih se libio kritizirati, za razliku od drugih pretjerano-korporativno-korektnih šefova ekipa. Njegova nova priča odnosi se na zamjenu Nicka Heidfelda (čije nastupe Francuz opisuje kao “razočaravajuće”) Romainom Grosjeanom. Sjetit ćemo se, Grosjean je već vozio u Renaultu posljednje četiri utrke 2009., nakon što je Nelson Piquet Jr. bio dobio cipelu.

Za početak, može se donekle shvatiti da Renault od Heidfelda očekuje više nego samo solidne vožnje ― želi čvrsto vodstvo razvoja bolida i duh nekoga tko može motivirati ljude oko sebe, ali pitanje je koliko se njegovi dosadašnji nastupi mogu nazvati razočaravajućim ako, iako samo marginalno, ima više bodova od momčadskog kolege? Ili je to i nimalo suptilna poruka Petrovu da vozi ispod očekivanja?

Što se Grosjeana tiče, nakon što je otišao iz Formule 1, 2010. godinu proveo je vozeći GT1 prvenstvo, AutoGP i sudjelovao je u Le Mans 24 sata, a ove je godine u azijskom prvenstvu GP2, u kojem je momentalno u vodstvu ― i to upravo ispred sunarodnjaka Julesa Bianchija, koji je pak obećavajuće buduće ime u Ferrarijevim redovima, i testni vozač.

Boullier tvrdi da je Grosjean danas mnogo spremniji za Formulu 1 nego prije dvije godine, i vjeruje da ima potencijal istaknuti se. No naravno, bilo kakav njegov dugoročniji dolazak u ekipu ovisi o povratku Roberta Kubice. Poljak će, apsolutno sigurno i logično, imati prioritet.

U oba slučaja, Heidfeld će biti prisiljen tražiti novi kokpit, a kako su brojna dobra mjesta već rezervirana, lako je moguće da će to za njega značiti odlazak u niži red ili možda među testere. Vidjet ćemo. Samo još trebamo pričekati da ga ovi nadobudniji mediji pridruže grupi od barem deset vozača koji se povezuju s Ferrarijevim drugim kokpitom.

Oton Ribić

28
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
28 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
24 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Guest
F12012

F1 2011 ću po tom alonsovom stopiranju pratiti , ne znam za vas …

avatar
Guest
Branko vrebac

da ih ima više bog dao

avatar
Guest

mislim da misecima nisam proćita ćlanak sa kojim se skoro sve slažen,a pošto neradim provedem bar 3 sata dnevno ćitajući f1 nekih 15.god,znam daje to previše,ali moram napisat dami nikako nije jasno zašto svi zovu tu momćad renol,kad reno uopće već odavno nije u f1,osim motora kojeg prodaje onom ko plati.samo se sa tim ne slažem u tekstu.
zaboravite renault i f1.

avatar
Guest
zare

mladen jergovic nas f1 insajder,svaki dan sam cekao retrovizor i naravno rado ga citao.drago mi je da ste ostali sa nama.

avatar
Član
zokapajac

teško protv RB,nadamo se dobrom ferariju i meklarenu…Neka malo zamijese ako već nije sve kasno…

avatar
Guest
nikolafernando

to ne mozes znati, isto kao sto ja ne mogu znati, nego sam to samo iz frustracije napisao..cinjenica je da je pustio gas, sada dali je namjerno ili ne, to mozemo samo nagađati,.. samo mislim da hamilton ima previse kontroverznih poteza u ovako kratkoj karijeri.. nitko ne kaze da nije top vozac jer to svakako je.

avatar
Guest
Davor

Mislim da nije tada pustio namjerno gas jer bi riskirao i svoje odustajanje u toj utrci,Alonso je tad bespotrebno preblizu prisao,mogao ga je prijeci na sigurniji nacin jer je bio znatno brzi tada.

avatar
Guest
nikolafernando

jedino mi je drago bilo vidjet da Hamilton u zadnje dvije utrke nije OPET namjerno pustio gas da izbaci alonsa iz utrke (kao u maleziji, naravno)..bravo Lewis, mozda do kraja karijere i naucis kako se treba ponasati na stazi.

avatar
Član

Za svaku pohvalu je da se Retrovizor nastavlja.Kolumne Jergovića te Dijakovića i Retrovizor sam uvijek rado i sa zanimanjem čekao i čitao.

avatar
Član
Alonso1

zbog ovakvih troboja volimo formulu 1.

avatar
Guest
miki

crocop RB je dosadno dominantan neka se bore za pobjedu

avatar
Guest
Branko vrebac

bravo Lewis i nadam se da češ tako i nastaviti

avatar
Član
Bud

Ne valja metrika prosječnog pomaka. d’Ambrosio se ni kriv ni dužan može pomaknuti 5 mjesta zato što je 5 auta ispred njega odustalo (sudari/kvarovi). Ove godine 3 nove ekipe imaju puno bolju pouzdanost pa je pomaka s takvim razlogom puno manje.

Ja bi probao iz statistike nekako isključiti odustajanja i kvarove. ONda bi imao donekle realnu sliku pretjecanja…. Ili ne bi gledao statistiku ispod npr. 15. mjesta, jer kao što sam gore rekao HRT će napredovati u gotovo svakoj utrci za 3, 4, 5 mjesta, a moja baba na magarcu je brža od njih…

avatar
Član
JosipS

Drago mi je da se “retrovizor” nastavlja..

avatar
Guest
miki

super sezona bit će gusto na kraju

avatar
Član

@Retrovizor

Znam, zvučat’ će subjetivno, ali ako Senna ne dobije šansu za utrku, dvije ovu sezonu, ne vidim, koliko kredibiliteta mu daje ovo sjedenje u ćošku – kako bi dobio priliku za 2012, ako mu ne dadu voziti? Za GENNI nema bolje reklame, nego staviti Sennu sada u crno-zlatni “lotus”, plus žuta kaciga, prepoznatljivih nijansi…… “prodat’ će se” i oni i Senna. Eric, Eric, daj se trgni…..

avatar
Član
Grayowl

Odlična utrka,bez daljnjega.Bar se pobjednik nije odlučival na način da je netko nekoga puknul ili izgural sa staze.Odlične borbe na stazi bez prevelikih kalkulacija sa boxovimaBilo bi još interesantnije da su vettel,massa i button bili bliže H-A-W-u i dolili još malo ulja na vatru.Nadam se da mađarska neće biti u rangu valencije.

avatar
Član
mari0111

izvrstan tekst
ocekuje se pobjeda jednog od RB-a

avatar
Guest

ajmo bullu uzet josh malo bodova , a ferrari jao ischupali su mi massini mehanichari zivcheke to je bod dva za campeona vrijedna 2 ako gledamo proshlu god. tak da ajmo jedan hura za alonso jer iskreno mislim da su on i hamilton jedini u stanju neshto napravit u odnosu protiv red bulla napominjem rbr jer lako klincu dat najbolju igrachku u parku(vettel) , makar meni nesimpatichni hamilton samo nek nastavi ovako a alonso pitanj je samo kad che opet i u kojem bolidu osvojiti novi naslov jer samo on to moze u bilo kojem bolidu ..forza alonso!i jedno pitanje… Read more »

avatar
Član
Don

Mislim da je svima bilo zabavno gledati troboj.

To je sve zdrava konkurencija..

Još toga.

avatar
Guest

@pospani gad
Da, ili barem manje nego Grosjeanove, s obzirom koliko otvoreno Boullier govori da mu treba dati novu šansu. No, tko zna, možda uskoro i Senna nađe novu priliku ući u aktivni kokpit…

avatar
Guest
sorena

odlican tekst!

avatar
Član

U ovome odlomku o Nicku, Renautu i ostalome, trebalo je spomenuti i Bruna Sennu, gdine Ribić. Iako su mogućnosti njegovoga angažmana minimalne. Šteta.

avatar
Član
benedikt2511

Lewis je najjači,svaka mu čast na super vožnji

avatar
Guest
Oli

Dobar tekst!

avatar
Član
UberNjufer

nadam se da će mclaren bit dobar ovaj vikend.Pobjeda za Lewisa i dnf vettela bi bilo idealno

avatar
Guest
HONDA

Naravno da bi povezao i Vettela, pa Mark je legenda.

avatar
Guest
edin-kimmi

Lewis kapa dolje svaka casto dobra voznja u nedjelju….